تعداد جلسات لیزر

برخی افراد قصد دارند تا از لیزر موهای زائد استفاده کنند اما درمورد تعداد جلسات لیزر اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که پروسه رفع موهای زائد چقدر طول می‌کشد؟

در گذشته مطلبی منتشر کردیم و بیان کردیم که قبل از لیزر موی بدن به برخی نکات توجه کنید. بسیاری از افراد مایل هستند بدانند که به چند جلسه لیزر نیاز دارند. در این مطلب ما به توضیحاتی درباره تعداد جلسات لیزر موهای زائد را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تعداد جلسات لیزر با توجه به نوع و رنگ پوست و میزان ضخامت موهای زائد، برای افراد مختلف، متفاوت است. معمولا نتایج کامل لیزر پس از ۳ ماه مشخص می‌شود و بین هر جلسه درمان، ۴ تا ۶ هفته فاصله لازم است.

همانطور که می‌دانید موهای تیره نسبت به لیزر به بهترین شکل پاسخ می‌دهند و خیلی زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این مساله در موهای ضخیم‌تر کارایی بهتری از خود نشان می‌دهد، اما موهایی با طیف رنگی خاکستری، بلوند، قهوه‌ای و قرمز خیلی سخت‌تر به لیزر پاسخ می‌دهند. پوست‌های تیره نیز نسبت به پوست‌های روشن سخت‌تر نتیجه می‌دهند.

باید بدانید که لیزر تمامی بخش‌های بدن در یک جلسه معمولا امکان‌پذیر نبوده و تقریبا غیر ممکن است. توجه به این نکته بسیار مهم است که بدن انسان قابلیت تحمل مقدار مشخصی اشعه لیزر را دارد و بیش از آن مقدار آسیب رسان است، به همین دلیل بدن شما در هر جلسه میزان محدودی اشعه لیزر را می‌تواند بپذیرد پس در هر جلسه لیزر شما تنها این امکان را دارید که چند قسمت از بدن خود را لیزر کنید.

درست است که معمولا در یک جلسه نمی‌توان کل بدن را لیزر کرد اما این بدین معنی نیست که تحت هیچ شرایطی لیزر کل بدن در یک جلسه امکان ندارد. ممکن است پزشک با توجه به شرایط پوستی شما بتواند در یک جلسه تمامی بخش‌های بدن را تحت درمان قرار دهد، اما این بدین معنی نیست که کار شما تمام شده است. چرا که برخی از موهای بدن بعد از چند هفته دوباره رشد کرده و به همین علت شما به تکرار لیزر درمانی نیاز دارید.

برای مشخص شدن تعداد جلسات لیزر مورد نیاز خود، با پزشک زیبایی مشورت کنید. پزشک ابتدا پوست شما را معاینه کرده و نوع آن را مشخص می‌کند و بعد تعداد جلسات مورد نیاز را اعلام می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *