تعداد جلسات لیزر

برای لیزر موهای زائد یک جلسه کافی نیست و باید تا رفع کامل موها آن را تکرار کرد. تعداد جلسات لیزر با توجه به نوع پوست، در افراد مختلف متفاوت است.

با توجه به مکانیسم خاص اثر لیزر بر روی مو و ارتباط آن با مسائل متعددی چون رنگ پوست بیمار، رنگ موها، ضخامت موها، دلیل زمینه‌ای ایجاد موهای زاید و بسیاری موارد دیگر، تعیین دقیق تعداد جلسات لیزر امکان پذیر نیست اما می‌توان تعداد حداقل را برای آن تخمین زد.

هر تار مو در سه مرحله رشد می‌کند. اما فقط در فاز رشد فعال، تراکم ملانین در پیاز مو به اندازه‌ای است که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می‌کند. از آن‌جا که در هر مقطع زمانی تنها یک سوم موها در این فاز قرار دارند، حداقل تعداد جلسات لیزر برای از بین بردن موهای زائد ۴ تا ۶ جلسه است.

افرادی که دارای پوست تیره یا موهای روشن هستند نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند. تعداد جلسات لیزر به خصوص در متقاضیانی با موهای باریک، موی روشن، پوست تیره، وجود اختلالات هورمونی زمینه‌ای ، نامنظمی سیکل‌های ماهیانه، و نیز در خصوص آقایانی که تمایل به پیرایش موهای صورت و یا پشت گردن دارند بیشتر خواهد بود و گاهی تا ۱۲ جلسه نیز طول می‌کشد.

به یاد داشته باشید که لیزر مو باعث ریشه‌کنی مو نمی‌شود. در واقع لیزر موها باعث از بین رفتن ۱۰۰ درصدی نمی‌شود. در بهترین حالت نتیجه گیری ۸۰ درصد است. در گروهی از افراد ممکن است تنها پاسخ درمانی به شکل نازک‌تر شدن تار موها باشد و هرگز شاهد ریزش مو نباشیم.

پایان یافتن جلسات درمان با لیزر به این معنی نیست که حتما تمام موها از بین رفته باشند و هیچگونه مویی در محل وجود نداشته باشد. به طور معمول با پیشرفت جلسات لیزر موها در محل نازک شده و تعداد آن‌ها کمتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *