رفع جای زخم

وجود جای بخیه و اسکار روی پوست برای بسیاری از افراد ناخوشایند و ناراحت‌کننده است. امروزه راهکار‌هایی معرفی شده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان جای زخم و بخیه را به حداقل برسانید.

باقی ماندن جای عمل جراحی روی پوست یکی از نگرانی‌های مشترک همه متقاضیان اعمال زیبایی است. به هر حال با ایجاد هر زخم یا برش عمیق روی پوست جای آن تاحدودی باقی می‌ماند اما با راهکارهایی که اخیرا معرفی شده‌اند می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

پس از انجام هر گونه جراحی روی پوست، بخشی به نام جوشگاه روی پوست ایجاد می‌شود که محل اتصال دو طرف زخم به هم است. در این حالت ممکن است پوست در آن بخش کمی بر‌آمده و زخمی برجسته ایجاد کند که با روش‌های مختلف می‌توان آن را برطرف کرد.

سایش پوست روش مناسبی در اصلاح جوشگاه‌های ظریف است. در این روش از یک ابزار مثل برس که به سرعت می‌چرخد یا لیزر برای برداشتن لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌شود و جای زخم را محو می‌کند.

در واقع روش‌های مختلفی برای سایش پوست وجود دارد اما نتایج آن‌ها تفاوت زیادی با هم ندارد. اما این تجربه پزشک است که با به کار بردن ابزار مناسب در جهت‌های صحیح سطح پوست می‌تواند جوشگاه‌ها را بدون اینکه جوشگاه جدیدی بر جای بگذارند، از بین ببرد. معمولا توصیه می‌شود سایش پوست روی تمام صورت یا تمام گونه انجام شود زیرا انجام آن تنها در یک منطقه کوچک پوست، باعث تمایز آن از سایر نقاط می‌شود.

روش‌های مختلفی نظیر میکرودرم ابریژن و درم ابریژن وجود دارد که با توجه به اندازه جای زخم و اسکار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین برای اسکارهای بزرگ‌تر می‌توان از روش‌های لیزر و میکرونیدلینگ بهره برد تا جای زخم به حداقل برسد.

کلینیک زیبایی الماس واقع در رشت با ارائه مشاوره رایگان برای مراجعه کنندگان، ابتدا زخم، اسکار و جای سوختگی را معاینه و بررسی می‌کند و سپس بهترین و مناسب‌ترین روش را برای رفع آن به شما پیشنهاد می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *