فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی برای رفع ایرادهای پوستی نظیر لک پوستی، تیرگی و رفع جای زخم و اسکار است. در این مطلب به فواید میکرونیدلینگ برای پوست اشاره می‌کنیم.

عوارض میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روش‌های تهاجمی بسیار کمتر است. به جز مواردی چون کهیر، کبودی، قرمزی، احساس سوزش یا خارش پوست در محل درمان، تیرگی پوست در صورت استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب بعد از میکرونیدلینگ، ایجاد حساسیت پوستی در کسانی که به فلز حساسیت دارند و التهاب و ورم خفیف، عارضه جدی دیگری گزارش نشده است.

در واقع این روش از روش‌های ایمن در زیبایی و جوان‌سازی به شمار می‌رود. برخی از مهم‌ترین فواید میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • تولید کلاژن و تحریک جریان خون که سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.
  • بازسازی بافت پوست در مواردی مثل جای سوختگی، زخم، جوش، چین و چروک ظریف و ترک‌های پوستی.
  • درمان مشکلات پوستی مربوط به انواع طیف‌های رنگ پوست حتی پوست‌های خیلی تیره که نمی‌توان به روش‌های درمانی مثل لیزر برای این موارد استفاده کرد.
  • استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات مناطق حساسی مثل گردن، اطراف چشم‌ها، دهان و… که با روش‌هایی مثل پیلینگ عمیق و لیزرهای گران قیمت نمی‌توان آن‌ها را درمان کرد، بسیار مؤثر است.
  • جنس سوزن میکرونیدلینگ از فلز تیتانیوم است. تیتانیوم ازجمله فلزاتی است که هنگام حرکت اصطحکاکی یا رفت و برگشتی ایجاد حرارت نمی‌کند، داغ نمی‌شود و پوست را نمی‌سوزاند. در نتیجه به کمک این فلز دیگر مشکلاتی مانند سوختن پوست و التهاب بیش از حد جلوگیری می‌شود.
  • میکرونیدلینگ برای رفع ایرادات پوستی نواحی کوچک و زاویه‌دار پوست مانند بینی، بالا و پایین چشم، لب بالا و لب پایین انجام می‌شود، ولی لیزر پوست این توانایی را ندارد و نمی‌توان از آن برای نواحی حساس استفاده کرد.
  • هزینه میکرونیدلینگ بسیار کمتر از روش‌هایی مثل لیزر است و علاوه بر این آسیب‌های ناشی از حرارت لیزر بر روی پوست را هم نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *