مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوان‌سازی و درمانی با دوره نقاهت کوتاه است، اما رعایت مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ به بهبود سریع‌تر پوست کمک می‌کند.

در مطالب قبلی مباحث مربوط به رعایت بهداشت در میکرونیدلینگ و موارد قابل توجه قبل از انجام میکرونیدلینگ را برای شما شرح دادیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ آشنا کنیم.

برخی مراقبت‌های مورد نیاز بعد از میکرونیدلینگ را در ادامه آورده‌ایم.

بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب و سرخی و گاهی کبودی می‌شود. اگرچه این التهاب در مدت زمان اندکی در حدود ۱۲ تا ۴۸ ساعت بهبود پیدا می‌کند، بهتر است با دست‌زدن به پوست، آن را تحریک نکنید. خوردن میوه‌هایی مثل آناناس به تسریع درمان التهاب و درمان کبودی پوست کمک می‌کند.

برای کاهش التهاب و قرمزی پوست به‌هیچ‌وجه از داروهای ضدالتهاب مثل ادویل یا ایپوبروفن استفاده نکنید و اجازه بدهید مراحل بهبود روند طبیعی‌اش را طی کند.

بهتر است ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ حمام نکنید، از ورزش و کارهایی که سبب تعریق پوست می‌شود اجتناب کنید و حداقل سه تا ده روز بعد از میکرونیدلینگ از ماندن زیر آفتاب جز در موارد ضروری اجتناب کنید.

اگر مجبور به حضور در خارج از منزل هستید، حتما از بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خودتان که حاوی زینک باشد، استفاده کنید.

اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست صورت‌تان پوسته پوسته شد، به‌هیچ‌وجه آن‌ها را دست‌کاری نکنید و برای بهبود از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده استفاده نکنید.

از آنجایی که میکرونیدلینگ در افراد مختلف نتیجه متفاوتی دارد و پزشکان این روش درمانی را برای تمام افراد مناسب نمی‌دانند، بهتر است حتما قبل از انجام این روش درمانی تمام سوابق درمانی خود را برای پزشک شرح دهید تا بهترین نتیجه را دیافت کنید.