مزوتراپی صورت و بدن

افراد همیشه به دنبال روش‌های جدیدی برای جوان‌سازی و سلامت پوست هستند که در این میان، مزوتراپی صورت و بدن امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزوتراپی صورت برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ توسط یک پزشک فرانسوی به نام دکتر مایکل پیستور ابداع شد. این پزشک دریافت با تزریق پروکائین در اطراف گوش یک فرد ناشنوا شنوایی این فرد باز گشته است و روش مزوتراپی را به دنیا معرفی کرد.

مزوتراپی در واقع یک درمان موضعی است که دقیقا در لایه میانی پوست که لایه مزودرم است انجام می‌شود و تاثیر درمانی بیشتری نسبت به درمان عمومی و سیستمیک دارد. بطور عمده ۵ گروه مواد در مزوتراپی استفاده می‌شوند که عبارت‌اند از: ویتامین‌ها، آمینو اسید‌ها، نوکلئیک اسیدها، هیالورونیک اسید‌ و مینرال‌ها.

مزوتراپی صورت به این شکل است که محلول‌های حاوی موارد ذکر شده به همراه فاکتورهای رشد انسانی در نواحی درمیس و در عمق ۲ تا ۴ میلی‌متری پوست تزریق می‌شوند. این مواد موجب ترمیم پوست آسیب دیده و آبرسانی به پوست صورت و بدن می‌شوند به علاوه ساخت کلاژن در پوست تحریک شده و قوام پوست بهبود می‌یابد.

مزایای مزوتراپی صورت و بدن عبارت‌اند از:

  1. نتیجه سریع‌تر و مؤثرتر، چرا که مواد درمانی مستقیما وارد بافت هدف می‌شوند و تاثیر خود را اعمال می‌کنند.
  2. ایجاد نشدن مشکلات دستگاه گوارش، در مقایسه با تجویز داروهای خوراکی و مکمل‌ها که بعضا باعث ایجاد سوء هاضمه، نفخ و درد در ناحیه شکم می‌شود و به علاوه مقدار اندکی از این مواد درمانی جذب بدن می‌شوند.
  3. تایید سازمان تغذیه و داروی آمریکا FDA.
  4. مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش‌ها.
  5. تحمل خوب بیمار به دلیل بی درد بودن این روش و استفاده از دوز های بسیار پایین مواد تزریقی در مقایسه با تجویز سیستمیک این داروها.

امروزه از مزوتراپی علاوه بر صورت برای سایر بخش‌های بدن نیز استفاده می‌شود. همچنین در زمینه زیبایی، روشی برای لاغری با مزوتراپی نیز وجود دارد که با تزریق مواد خاصی در ناحیه شکم و پهلوها، موجب از بین بردن چربی‌ها و لاغری شکم و سایر بخش‌های بدن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *