مقایسه انواع دستگاه لیزر

رفع موهای زائد به کمک انواع دستگاه لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌های حذف موهای ناخواسته است. در این مطلب به مقایسه انواع دستگاه لیزر می‌پردازیم.

در گذشته درباره انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای رفع موهای بدن صحبت کردیم. حال می‌خواهیم بدانیم که انواع دستگاه لیزر چه تفاوت‌هایی با هم داردند؟

اولا باید دانست که امروزه تمام سیستم‌های موجود با کمک انرژی نورانی کار می‌کنند و اصطلاحا با عنوان لیزر شناخته می‌شوند در حالیکه به لحاظ تکنیکی بسیاری از این سیستم‌ها اساسا لیزر محسوب نمی‌شوند مانند سیستم‌های آى پى ال، ایلایت نور با شدت بسیار بالا.

هر کدام از سیستم‌ها برای تیپ خاص پوست و مو کاربرد دارد. مقایسه آن‌ها با هم درست مثل آن است که بپرسیم پیچ گوشتی دو سو بهتر است یا چهار سو؟ و جواب آن است که گرچه هردو برای بستن پیج به کار می‌روند اما ابزار مناسب با توجه به نوع پیج انتخاب می‌شود.

سیستم‌های آى پى ال و ایلایت در واقع بهترین از کم عارضه‌ترین انواع دستگاه لیزر جهت از بین بردن موهای زائد در همه نوع پوست است. این دستگاه‌ها برای نژاد ایرانی هم که اندکی سبزه هستند مناسب است. وقتی لیزر موهای زائد در مناطق وسیع انجام می‌شود این سیستم‌ها مناسب‌ترین دستگاه هستند.

اما این سیستم‌ها هم دردناک هستند و اثرى کمتر از لیزرها دارند. سیستم لیزر الکساندرایت و دایود لیزر انتخابی برای نژاد سفید اروپائی و ایرانیان خیلی سفید است. اگر فرد اندکی سبزه باشد احتمال سوختن پوست زیاد می‌شود اما در صورت مراجعه به پزشک مجرباین احتمال به صفر می‌رسد. این دستگاه‌ها به صورت نقطه‌ای کار می‌کنند و برای موبری در سطح وسیع مناسب نیست و تا حدودی می‌توانند دردناک باشند.

سیستم جدید و بسیار موثر اس اچ آر جزء سیستم‌هاى نورى است که با داشتن سرعت بسیار بالا و کاملا بدون درد، با داشتن فیلتر ۶٩٠ نزدیکترین طول موج را به لیزر الکساندریت دارد و با داشتن بیشترین تاثیر در از بین بردن موها، به هیچ وجه دردناک نیست و قابلیت استفاده براى موهاى کرکى و نازک و حتى پوست‌هاى تیره را دارد و به هیچ عنوان خطر سوختگى و ایجاد لک و قرمزى ندارد.

هزینه لیزر با این دستگاه بسیار مناسبى بوده و براى همه افراد قابل استفاده است. این سیستم با امکان ایجاد ده پالس در ثانیه با شدت بالا براى کاربرد در مناطق وسیع مثلا پاها بسیار مناسب است به طوری که انجام لیزر براى کل بدن با این سیستم حداکثر۴٠ دقیقه به طول مى‌انجامد.

همانطور که مشاهده کردید انواع دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد که بهترین گزینه برای انتخاب آن‌ها مشورت با پزشک زیبایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *