عوارض و معایب میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی ایمن در ترمیم پوست و جوان‌سازی است اما معایب و مضراتی برای آن ذکر شده است. در این مطلب بررسی می‌کنیم که آیا عوارض و معایب میکرونیدلینگ جدی هستند؟

از آنجایی که روش میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی برای زیبایی و رفع ایرادهای پوستی است، روشی بسیار رایج است. از معایب میکرونیدلینگ این است که ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی داشته باشد.

مواردی چون کهیر، کبودی یا هماتوم، قرمزی، احساس سوزش یا خارش پوست در محل درمان، تیرگی پوست در صورت استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب بعد از میکرونیدلینگ برخی از مواردی است که به عنوان عوارض و معایب میکرونیدلینگ ذکر شده است.

همچنین امکان ایجاد حساسیت پوستی در کسانی که به فلز حساسیت دارند و التهاب و ورم خفیف نیز وجود دارد، اما تمامی این موارد با عمل به توصیه‌های پزشک و رعایت نکات پزشکی در زمان کوتاهی رفع می‌شود و جای نگرانی نیست.

از دیگر معایب میکرونیدلینگ که گزارش شده این است که برخی افراد بهتر است در زمان‌های خاصی از انجام میکرونیدلینگ بپرهیزند. کسانی که نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند عبارت‌اند از:

  1. افرادی که زخم، بریدگی یا خراشیدگی‌های باز روی پوست‌شان دارند.
  2. کسانی که طی یک سال گذشته، پوست‌شان تحت پرتودرمانی و اشعه‌درمانی قرار گرفته‌.
  3. کسانی که در ناحیه موردنظر، هرگونه عفونت پوستی، عارضه یا تب‌خال دارند.
  4. خانم‌هایی که دوران بارداری و شیردهی را می‌گذرانند.
  5. کسانی که سابقه بروز کلوئید (بروز گوشت اضافه در محل عارضه) دارند یا زخم‌هایشان خیلی دیر التیام پیدا می‌کند.
  6. افراد مبتلابه عفونت پوستی، بیماری‌های پوستی و هرپس سیمپلکس.
  7. افرادی که در طول سه ماه گذشته، تحت درمان با داروی اکوتان (ایزوترتینوین) بوده‌اند.
  8. بیماران هموفیلی و کسانی که از آسپرین و داروهای ضدانعقاد خون استفاده می‌کنند.

با توجه به مواردی که گفته شد هیچ یک از عوارض میکرونیدلینگ جدی و غیر قابل درمان نیستند و طی چند ساعت تا چند روز برطرف می شودند. به طور کلی برای کم کردن و از بین بردن عوارض و معایب میکرونیدلینگ بهتر است که تمامی شرایط بدنی خود را برای پزشک زیبایی شرح داده و اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، پزشک را از آن‌ها مطلع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *