انتخاب دستگاه لیزر

در خصوص لیزر موهای زائد و دستگاه لیزر مو نکات قابل توجهی وجود دارد که باید قبل از هرگونه اقدام در خصوص رفع موهای زائد بدن و همچنین قبل از انتخاب کلینیک به آن‌ها توجه کنید.

باید به این مسئله توجه داشته باشید که اولین قدم در لیزر موهای زائد بدن انتخاب یک پزشک مجرب در زمینه زیبایی است. پزشک می‌تواند شما را در انتخاب بهترین روش رفع موهای زائد و انتخاب دستگاه لیزر مناسب راهنمایی کند.

دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موی بدن وجود دارد. هرچه دستگاه برند معتبرترى داشته باشد قطعا هزینه هر شات دستگاه و تعویض فلش لامپ دستگاه بیشتر خواهد شد. در نتیجه هزینه انجام لیزر هم افزایش مى‌یابد.

بعضى دستگاه‌ها مثل آى پى ال، ایلایت و آى پى ال در رده دستگاه لیزر ارزانترى قرار می‌گیرند. در نتیجه هزینه انجام کار با آن‌ها کمتر است. اما بدلیل اینکه سیستم نورى دارند برگشت موها با این دستگاه‌ها سریع‌تر و بیشتر اتفاق مى‌افتد و در نتیجه تعداد جلسات افزایش مى‌یابد طوریکه در صورت فقدان مشکل هورمونى حداقل هشت جلسه درمانى لازم است که جلسات شارژ در سال اول هر سه ماه یک بار و سپس هر شش ماه یکبار خواهد بود.

سیستم‌هاى لیزرى مثل الکساندرایت، دایود و دایود الکس دستگاه‌هاى گران‌ترى هستند. در نتیجه هزینه انجام کار با این دستگاه‌ها بیشتر است. اما خبر خوب اینکه در صورت فقدان اختلال هورمونى تعداد جلسات به حداکثر شش جلسه کاهش مى‌یابد. جلسات شارژ به صورت هر شش ماه تا سالى یک بار است البته ناحیه بیکینى استثنا بوده و به هشت تا دوازده جلسه نیاز دارد.

با توجه به اینکه تعداد جلسات با دستگاه لیزر الکساندرایت و دایود کاهش مى‌یابد در نتیجه هزینه نهایى کمتر خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که فلش لامپ هر دستگاه بعد از تعداد شات مشخص قدرت لازم براى جواب‌دهى مناسب را نخواهد داشت. در نتیجه انجام لیزر بدون نتیجه خواهد بود و حتما باید تعویض گردد.

متاسفانه بسیارى از مراکز اقدام به انجام لیزر با دستگاهى مى‌کنند که عمر مفید لامپ تمام شده است و معمولا براى جذب مراجعه کننده لیست قیمت لیزر بسیار پایینی ارائه می‌کنند. این کار صرفا جهت تامین هزینه تعویض لامپ است و این افراد با نام دستگاه‌هاى مطرح اقدام به انجام لیزر می‌کنند. پس باید در انتخاب کلینیک لیزر دقت لازم را داشته باشید و همواره از انجام لیزر در مراکز غیر معتبر بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *