انواع لیفتینگ صورت

یکی از روش‌های رایج جوان‌سازی پوست و کاهش اثرات پیری پوست روش لیفتینگ است. در این مطلب انواع لیفتینگ صورت را بررسی می‌کنیم.

در گذشته درباره لیفت پوست و زمانی که نیاز به لیفتینگ داریم صحبت کردیم. اما باید بدانیم که لیفت صورت تنها به یک روش انجام نمی‌شود. شناختن انواع لیفتینگ برای انتخاب مناسب‌ترین روش کشیدن پوست به ما کمک می‌کند.

لیفت صورت بر اساس نیاز، در افراد مختلف متفاوت است و به طور کلی به یکی از روش‌های زیر انجام می‌گیرد.

لیفت مختصر صورت:

این حالت برای کسانی مناسب است که دچار مقدار کمی از افتادگی پوست در ناحیه پایین صورت به همراه پوست شل در این ناحیه هستند. در این روش جراح بوسیله برش کوتاهی که در جلو و پشت گوش داده می‌شود، بافت‌های شل را محکم کرده و پوست‌های اضافه این قسمت را کم می‌کند. از مزیتهای این روش این است که نیاز به لیفت کامل صورت تا مدت‌ها به تعویق خواهد افتاد.

بر حسب تصمیمی که پزشک با بیمار در حین مشاوره می‌گیرند، لیفتینگ می‌تواند با بی‌حسی موضعی، با خواب و یا با بیهوشی انجام شود.

 

لیفت استاندارد صورت:

در این روش، با وجودی که ناحیه مورد جراحی گسترده‌تر از لیفت مختصر است، ولی نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر و رضایت‏بخش‏تر خواهد بود. برش پوستی در این روش وسیع‌تر است و مدت بهبودی بیمار نیز اندکی بیشتر خواهد بود. در این روش جراح برش‌ها را در بین چین‌ها و یا محل رویش موها مخفی می‌کند و برای بهبود نتیجه آن، لیفت گردن نیز به طور همزمان انجام می‌گیرد.

انجام این کار با بیهوشی کامل و یا خواب عمیق امکان پذیر است. روش خواب عمیق به ویژه در افرادی که ترس از بیهوشی دارند و یا به دلیل مشکلات و بیماری‌های قبلی، امکان بیهوشی برای آن‌ها وجود ندارد، بسیار مفید و ایمن است.

 

لیفت با نخ:

روش‌ لیفتینگ با نخ نسبت به دو روش قبلی تهاجم کمتری دارد و بدون نیاز به جراحی و بیهوشی می‌توان آن را انجام داد. در این حالت پزشک با قرار دادن نخ‌های مخصوص زیر پوست موجب کشیدگی و رفع افتادگی پوست می‌شود. از مزایای لیفت با نخ این است که در زمان کوتاه‌تری انجام شده و دوره بهبودی آن بسیار کوتاه است و به جراحی نیاز ندارد. اما دوره ماندگاری این روش نسبت به سایر انواع لیفتینگ کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *