برجسته‌سازی صورت با تزریق ژل

امروزه کارهای متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت انجام می‌گیرد. برجسته‌سازی صورت با تزریق ژل یکی از این موارد است.

به منظور برجسته‌سازی صورت می‌توان از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می‌شوند، استفاده کرد. این پرکننده‌ها موادی ژل مانند هستند که به جاهای مختلف صورت و بدن تزریق می‌شوند. چربی خود بیمار نیز در برخی موارد به ویژه برای حجم‌های بزرگ‌تر قابل استفاده است.

در تزریق ژل، پر کردن گودی‌های صورت، حجم دادن به گونه‌ها، پر کردن شیار بین بینی و گونه و نیز خطوط اطراف لب‌ها از جمله خطوط خنده از نقاطی است که به طور شایع از این مواد استفاده می‌شود. همچنین حجیم‌کردن لب‌ها و برجسته‌سازی صورت و خطوط دور لب نیز رایج است.

برای حجیم کردن لب‌ها و گونه‌ها امروزه ژل‌ها و پرکننده‌های متعددی در دسترس است ولی انتخاب هریک از این مواد باید با توجه به نیاز خاص بیمار، حجم ناحیه و پایداری ماده مورد نظر صورت گیرد.

بهترین ژل‌ها برای برجسته‌سازی صورت و حجم دادن لب ژل‌هایی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن داشته، واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک نکنند و سرطان‌زا نباشند. با توجه به اینکه صورت، بخشی حساس در بدن محسوب می‌شود پایداری ژل مورد نظر و حجم تزریق شده باید بسیار دقیق انتخاب شود.

مانند هر یک از روش‌های زیبایی در نواحی مختلف بدن، هنگام تزریق ژل لب و صورت نیز باید احتمال عوارض آلرژی، درد حین تزریق و پس از آن، تورم و احتمال کبودی در محل تزریق و حتی احتمال نتایج نامطلوب مانند فقدان قرینگی (تزریق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شده و با بیمار در میان گذاشته شود.

تجربه پزشک و تکنیک تزریق درست همراه با مشاوره بالینی پیش از تزریق موجب می‌شود که نتایج تزریق ژل به خواست‌های بیمار نزدیک شود. هرچند که تامین ذهنیت بیماران به‌طور کامل ممکن است امکان‌پذیر نباشد اما با مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک مجرب و استفاده از مشاوره پزشک زیبایی می‌توان بهترین نتیجه را از تزریق فیلر دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *