کاربردهای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های زیبایی و پاکسازی پوست است که در زمان کوتاهی انجام می‌شود. در این مطلب با برخی از کاربردهای میکرودرم ابریژن آشنا می‌شویم.

میکرودرم ابریژن یک فرایند غیرشیمیایی و غیرتهاجمی است که به کمک میکروکریستال‌ها و دستگاه مکش، برای لایه‌برداری بخش‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. میکرودرم پوست خشک شده و سلول‌های مرده پوست را پاک می‌کند و به این ترتیب پوست جوان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از کاربردهای میکرودرم ابریژن این است که باعث تولید یک لایه جدید پوست با سلول‌های تازه و میزان بالاتری از کلاژن می‌شود و پوست جدید سفت‌تر خواهد بود.

میکرودرم ابریژن نسبت به درم ابریژن ملایم‌تر است. درم ابریژن تهاجمی‌تر بوده و برای درمان خطوط عمیق تر، آفتاب سوختگی‌های شدید و زخم‌ها استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای میکرودرم رفع چروک و جوان‌سازی است. بیمارانی که دارای خطوط و چروک‌های نازک، لکه‌های ناشی از افزایش سن، آفتاب سوختگی جزئی، نابرابری رنگدانه‌ها، مشکل در بافت پوست یا زخم‌های کوچک هستند، از میکرودرم ابریژن استفاده می‌کنند.

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دچار روزاسه (rosacea) هستند نیز موثر خواهد بود. روزاسه التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت است. که در بزرگسالان بروز می‌کند و با آکنه متفاوت است. انجام میکرودرم ملایم بر روی پوست می‌تواند مشکلات پوستی را برطرف کرده و بهبود بخشد. این روش، لایه بیرونی و آسیب دیده پوست را برمی‌دارد و به سلول‌های تازه پوستی فرصت نمایان شدن می‌دهد.

میکرودرم ابریژن برای رفع آکنه پوستی و زخم ناشی از آکنه استفاده می‌شود. این روش می‌تواند زخم‌های جزئی را به طور کامل حذف کرده یا به شدت کاهش دهد. با این حال برای زخم‌های عمیق ناشی از آکنه، میکرودرم ابریژن روش زیاد مؤثری نخواهد بود.میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای آکنه‌های فعال هستند نیز روش موثری خواهد بود. این روش پوست را لایه‌برداری کرده و منافذ مسدود شده را باز می‌کند و چربی و جرم از این منافذ خارج می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *