برداشتن خال

خال‌های پوستی انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها خطرناک هستند و در این حالت برداشتن خال توصیه نمی‌شود اما برخی دیگر را بدون هیچ مشکلی می‌توان برداشت.

خال پوستی بسیار شایع است. در حقیقت هرکسی حداقل در محلی از بدن خود خال دارد. خال‎‌ها علائم کوچکی هستند که می‌توانند در قسمت‌های مختلف پوست ظاهر شوند. این  ضایعه خوش‌خیم نابجای پوستی ناشی از تکثیر و فعالیت بیش از اندازه سلول‌های رنگدانه‌ساز (ملانوسیت) و غیررنگدانه‌ساز (کراتینوسیت) است و به اشکال، رنگ و اندازه‌های مختلف در صورت و بدن به وجود می‌آید.

خال پوستی ممکن است صاف و هموار، برآمده و یا منحنی شکل باشد و در رنگ‌های متنوعی ظاهر شود. خال‌ها می‌توانند نشانه‌های شخصی منحصر به فرد و حتی جذابی باشند. اما در برخی موارد از نظر فیزیکی و زیبایی‌شناختی مایه آزار و اذیت افراد هستند، مانند برآمدگی آن‌ها، اصطکاک پیدا کردن آن‌ها با لباس‌ و یا وجودشان در مناطق نامطلوبی مانند صورت.

محققان بر این باورند که هیچ روش شناخته‌ شده‌ای برای جلوگیری از ظهور خال‌ها وجود ندارد و تعداد خال‌ها در بدن افراد توسط ژنتیک تعیین می‌شود. به طور طبیعی حدود ۸۰ درصد مردم دارای یک یا چند خال ملانوسیتی هستند که بیشتر در دوران کودکی و بلوغ ایجاد می‌شوند و پس از سن ۳۵ سالگی، پیدایش خال جدید در بدن کمتر دیده می‌شود.

یکی از روش‌های برداشتن خال، درمان با لیزر است. در طی این فرآیند، ابتدا با دقت خال‌های شما معاینه می‌شود تا از خوش‌خیم و غیرسرطانی بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. خوشبختانه اکثر خال‌ها خوش‌خیم هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با لیزر درمان کرد.

برداشتن خال با لیزر دارای مزایای قابل توجهی است:

  • این روش غیرتهاجمی است زیرا هیچ‌گونه عمل برش یا سوزاندنی در پوست انجام نمی‌شود.
  • در مناطقی از بدن مانند صورت و یا بینی که ممکن است برداشتن خال با روش‌های دیگر سخت و یا غیر ممکن باشد، می‌توان از روش درمان با لیزر استفاده کرد.
  • این روش بدون درد است و بسیاری از خال‌ها می‌توانند به راحتی و بدون بی‌حسی برداشته شوند. در برخی موارد نیز با توجه به نوع خال ممکن است مقدار کمی بی‌حس کننده موضعی استفاده شود.

روش درمان خال پوستی با استفاده از لیزر تقریباً در هر نقطه از بدن می‌تواند انجام شود. خال‌ها معمولاً بعد از درمان، رشد مجدد ندارند اما ممکن است قسمتی از بافت خال یا ضایعه موجود باقی بماند که در این صورت شخص باید حتما با پزشک خود مشورت کند.

برای برداشتن خال‌های قسمت‌های مختلف بدن در ابتدا باید آزمایش‌ها و معاینات دقیق صورت گیرد. خدمات مشاوره کلینیک زیبایی الماس می‌تواند در مورد برداشتن انواع خال شما عزیزان را راهنمایی کرده و پس از معاینات دقیق و تشخیص نوع خال پوستی، بهترین روش درمان را به شما ارائه دهد.

One thought on “برداشتن خال پوستی با استفاده از لیزر”

  1. با عرض سلام
    احتراما تمایل داشتم بدونم آیا استفاده از لیزر عوارض جانبی بهمراه ندارد و اشعه سلولهای پوستی را مستعد و درگیر عوارض بدخیم نمیکند؟
    باسپاس و تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *