بعد از لیزر چه کنیم

همانطور که می‌دانید، مانند تمامی روش‌های پزشکی، لیزر موهای بدن نیز نیاز به مراقبت‌های پس از درمان دارد. در این مطلب به برخی مراقبت‌های بعد از لیزر اشاره می‌کنیم.

از بین بردن موهای زائد با لیزر درمانی بسیار موثر است، اما باید توجه داشته باشید که پس از درمان با این روش نباید از پوست خود غافل شوید و مراقبت‌های بعد از لیزر را جدی بگیرید.

پوست شما ممکن است چند روز پس از درمان حساس باشد. این طبیعی است بنابراین از گرما، اصطکاک و محصولات آرایشی ممانعت کنید. لباس‌ها و شلوارهای ترجیحا آزاد بپوشید.

آلوئه ورا تنها محصول موضعی است که ۲۴ ساعت پس از درمان می‌توانید استفاده کنید. آلوئه ورا کمک می‌کند تا پوست شما خنک شود و هر گونه تحریک پایدار را کاهش می‌دهد. برخی از مرطوب‌کننده‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که می‌توانند پوست را تحریک کنند، بنابراین فقط آلوئه ورا برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول به شما پیشنهاد می‌شود.

استفاده از ضدآفتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا نواحی از بدن شما که تحت درمان قرار گرفته‌اند از اشعه آفتاب در امان باشد و پوست شما را ایمن نگه دارد.

بعد از لیزردرمانی صورت، تنها اجازه دارید از مواد آرایشی معدنی استفاده کنید. اغلب مواد آرایشی پس از درمان پوست شما را تحریک می‌کنند. بنابراین به پوست خود حداقل تا ۲۴ ساعت استراحت دهید و از مصرف هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید.

ممکن است بعد از درمان با قرمزی پوست یا لکه‌های کوچک قهوه‌ای روی پوست خود مواجه شوید. جای هیچ نگرانی نیست زیرا این لکه‌ها ماندگار نیستند و بعد از چند روز از روی پوست شما محو می‌شوند. اگر نگران شدید کافی است با کلینیک زیبایی تماس گرفته و با پزشک خود صحبت کنید تا در صورت لزوم، مشاوره لازم در این زمینه را به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *