تزریق چربی بدن

رایج‌ترین روش حجیم کردن صورت و بدن، این روزها تزریق ژل و یا تزریق چربی بدن است که بسیار از افراد به آن علاقه نشان می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند.

در روش تزریق چربی بدن پزشک با استفاده از چربی طبیعی موجود در بدن، اقدام به حجیم‌سازی و برجسته‌سازی بخش های مختلف بدن می‌کند.

چربی را باید ۶ تا ۹ ماه بعد از نخستین تزریق تجدید کرد اما باز هم نیاز به تکرار دارد و زمان این تکرار ۲ سال بعد است و بهتر است هر ۲ سال باید تکرار شود. ولی باید بدانید هربار که  تزریق چربی بدن انجام می‌شود معمولا درصد کمی از آن باقی می‌ماند حتی اگر چربی کاملا آب هم شود باز هم حدود ۵۱ درصد پایه آن باقی می‌ماند.

از کاربرد‌های مهم تزریق چربی بدن استفاده از آن برای برجسته‌سازی گونه و همچنین رفع خط لبخند در صورت است.

در مورد گونه در بسیاری از موارد ضخامت چربی زیر پوست در حدی کم شده است که اگر از پروتز استفاده شود حدود آن دیده شده و منظره غیرطبیعی و استخوانی پیدا می‌کند. این عارضه را در بسیاری از بیماران پروتزی می‌توان دید. همچنین در مواردی که نبود تقارن قابل توجهی بین دو طرف صورت وجود داشته باشد ایجاد تقارن با استفاده از پروتز گونه کار بسیار مشکلی است.

بنابراین در این موارد تزریق چربی به همراه پروتز گونه و یا بدون استفاده از آن، روشی انتخابی است.

در مورد خط خنده عوارض پروتزها به حدی بود که به تدریج مصرف آن‌ها کمتر و کمتر شده است. باید توجه داشت در خط خنده چربی بخش زیر پوستی چین را ترمیم می‌کند.

بعد از آن که اثر ژل یا چربی از بین برود پوست دقیقا همان حالت قبلی خود را پیدا می‌کند چون ژل یا چربی می‌تواند به طور کامل جذب پوست شود و در نتیجه پوست به حالت قبل خود بازمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *