تزریق ژل دائمی یا موقت

امروزه تقاضای افراد برای تزریق ژل‌های دائمی در صورت و لب‌ها بسیار افزایش یافته است اما آیا ژل دائمی گزینه مناسبی برای همه افراد است؟ در این مطلب به تفاوت ژل‌های دائمی و موقت می‌پردازیم.

بسیاری از افراد تزریق ژل دائمی را که ماندگاری بیشتری دارند، نسبت به سایر پرکننده‌ها ترجیح می‌دهند و از این ژل‌ها برای برجسته‌سازی بخش‌های مختلف صورت و رفع چروک و خطوط پوست و حجم دادن لب استفاده می‌کنند.

در واقع ژل دائمی نیازی به تزریق منظم ندارد و زمان ماندگاری آن زیاد است. ولی عوارض و مشکلات بیشتری را نسبت به سایر انواع فیلر و ژل‌ها به دنبال دارد. پزشک باید برای مراجعه‌کنندگان عوارضی که تزریق ژل‌های دائمی به دنبال دارد را توضیح دهد تا بافراد بتوانند با آگاهی کامل درباره روش درمان تصمیم بگیرند.

تمامی مواد پرکننده، ممکن است مشکلات و عوارض خاصی را به دنبال داشته باشند که به نوع ژل و نحوه تزریق ژل هم بستگی دارد. یکی از مزیت‌هایی که تزریق ژل موقت می‌تواند به دنبال داشته باشد این است که سریع‌تر توسط بدن جذب می‌شود و بعد از چندین ماه دیگر اثری از آن‌ها در عمق پوست و بافت‌ها باقی نمی‌ماند ولی ژل‌های دائمی تا ۲ الی ۴ سال ماندگاری دارند و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند که بیمار مجبور است در طی مدت زمان زیادی این مشکلات را تحمل کند.

بسیاری از بیماران تفاوت بین ژل دائمی و موقت را نمی‌دانند، ژل‌های موقت از موادی ساخته شده‌اند که بدن قادر به تجزیه و جذب دوباره آن‌ها است که بسیاری از این مواد شبیه به مولکول‌های طببیعی خود بدن انسان هستند.

ژل‌های دائم از موادی تشکیل می‌شوند که بدن نمی‌تواند به سادگی آن‌ها را دوباره جذب کند و بنابراین مجبور است مثل یک ماده بیگانه با آن‌ها برخورد کند. با این وجود، تقاضای مردم برای تزریق ژل‌های دائم همچنان بالاست و شرکت‌های زیادی، همچنان ترکیباتی از ژل‌ها را تولید می‌کنند که بدن بتواند آن‌ها را دیرتر جذب کند.

استفاده از ژل‌های دائم به ویژه در اولین تزریق در بخش‌های حساس بدن نظیر لب‌ توصیه نمی‌شود و بهتر است از ژل موقت استفاده شود زیرا ممکن است با مشکلاتی از قبیل عوارض آلرژیک و یا ایجاد گرانولوم همراه باشد. یکی از مزایای مهم ژل‌های موقت این است که اگر به هر دلیلی فرد از تزریق ژل پشیمان شد، بالاخره اثر این مواد خواهد رفت اما در مورد ژل‌های دائمی فرد ممکن است مجبور شود که اثرات منفی این نوع تزریق‌ها را تا مدت‌ها تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *