مزوتراپی ریزش مو

مزوتراپی ریزش مو درمانی است که امروزه برای داشتن موهای سالم از آن استفاده می‌شود اما قبل از انجام این درمان باید به برخی از توصیه‌های پزشکی و مراقبت‌های مربوط به آن توجه کنید.

در گذشته درباره عملکرد مزوتراپی مو و محلول‌های مورد استفاده جهت تزریق به پوست سر صحبت کردیم. اما باید بدانید که استفاده از هر محلول با توجه به هدف مزوتراپی متفاوت است و لازم است بدانید که کدام محلول برای شما مناسب است.

با توجه به علل ریزش مو، حجم و میزان موهای ریخته شده پزشک تشخیص می‌دهد که از کدام محلول استفاده نمایید و برای تشخیص علل ریزش مو انجام آزمایشات خون و تست آنالیز مو کمک کننده است.

تعداد جلسات و فاصله بین هر جلسه مزوتراپی ریزش مو نیز توسط پزشک باید تعیین گردد و پزشک با توجه به نوع مشکل و روش درمان آن را تشخیص می‌دهد.

هر شخصی که دچار ریزش مو، نازکی تارهای مو است می‌تواند تحت مزوتراپی مو قرار گیرد اما همان طور که اشاره شد برای کسب نتیجه کامل بهتر است ابتدا تحت نظر پزشک با انجام آزمایشات خون و تست‌های تخصصی علل ریزش مو را ریشه یابی کنید و در کنار انجام مزوتراپی مو، درمان مناسب را انجام دهید.

همچنین در مواردی که فرد حساسیت و آلرژی پوستی به مصرف محلول‌های ضد ریزش مو داشته و یا زمان کافی برای مصرف روزانه محلول‌ها را ندارد مزوتراپی جایگزین مناسبی است.

در مزوتراپی ریزش مو باید به برخی توصیه‌های پزشکی توجه کرد.

  • قبل از مراجعه به پزشک موهای خود را با شامپو مناسب شستشو دهید و از هیچ ماده حالت دهنده و محلول‌های ضد ریزش مو چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده ننمایید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق محلول از استحمام خودداری نمایید.
  • در دوره مزوتراپی از رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی مانند حالت دهنده‌های مو و غیره خودداری کنید.
  • اگر از محلول های ضد ریزش مو استفاده می‌کنید از یک روز قبل و تا یک روز بعد از جلسه مزوتراپی از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  • در روزهای بعد از تزریق محلول در صورت امکان هر روز برای چند دقیقه سر خود و محل تزریق را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

استفاده همزمان از مزوتراپی و محلول‌های ضد ریزش مو بستگی به محلول و ترکیبات آن دارد، اکثر محلول‌های گیاهی را می‌توان در کنار مزوتراپی مصرف نمود اما بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *