جلوگیری از بروز آکنه با کمک مرطوب کننده و رژیم غذایی

برخی از مواد غذایی باعث ایجاد آکنه می‌شوند.
ارتباط کمی میان آنچه که می‌خورید و نحوه واکنش پوست شما وجود دارد. ولی در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی واقعا می‌تواند تبدیل به جوش و آکنه شود. بعضی از بدترین مجرمین برای مشکلات پوستی، غذاهای حاوی قندهای تصفیه شده و غلات فرآوری شده هستند. این مواد دارای شاخص گلیسمی بالا هستند، یعنی آن‌ها به سرعت در بدن شما تجزیه می‌شوند، باعث انقباض انسولین و افزایش سطح قندخون شما می‌شوند. این به نوبه خود منجر به نوسان‌های هورمونی می‌شود که سبب التهاب خفیف، ترشح بیشتر روغن، منافذ مسدود شده و آلودگی‌های آکنه می‌شود.

ارتباط بین مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا و آکنه در بیماران سنین مختلف قابل مشاهده است. پوست نیز مانند سایر اعضا نیاز به رژیم غذایی سالم دارد. در حالی که مواد غذایی ناسالم  عاملی رایج است، محصولات لبنی حاوی آب پنیر (مانند شیر، ماست و پنیر) نیز می‌توانند به پوست شما لطمه بزنند. مکانیزم دقیق آن مشخص نیست، اما پزشکان پوست به هورمون‌ها و نقش عوامل رشد، مشکوک هستند. یک دفتر برای تعیین اینکه چه خوراکی، آکنه شما را تشدید می‌کند داشته باشید برای نوشتن مواد غذایی که می‌خورید. اگر در مصرف لبنیات تغییر ایجاد کردید، برای دیدن تفاوت در پوست‌تان صبور باشید، این می‌تواند تا سه ماه طول بکشد.

 

همه باید از مرطوب کننده استفاده کنند
زنانی که پوست‌های چرب و یا مستعد به آکنه دارند هم نیاز به مرطوب کننده دارند که راضی کردن آن‌ها کاری دشوار است. زیرا بسیاری از آن‌ها مرطوب کننده را با روغن اضافی برابر می‌دانند و قطعا روغن چیزی نیست که آن‌ها بخواهند بیشتر داشته باشند! اما پوست برای حفظ توانایی خود در برابر عناصر مضر، نیاز به مقدار زیادی هیدراتاسیون دارد.

آکنه یک بیماری التهابی است و اگر موانع پوست شما سالم نباشند، پوست شما در مبارزه با نابسامانی‌ها و باکتری‌هایی که باعث تحریک و قرمزی می‌شوند، توانایی کمتری خواهد داشت. هیدراته کردن پوست بدون ایجاد چربی اضافی در پوست و یا تشویق آکنه، با انتخاب یک سرم یا لوسیون سبک که حاوی اسید هیالورونیک (HA) می‌باشد، بسیار ساده است. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که ۱۰۰۰ برابر وزن خود، برای پوست رطوبت جذب می‌کند. HA فوق العاده سبک است، به طوری که برای افرادی که مبتلا به جوش می‌باشند، ایده آل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *