جوان‌سازی با میکرودرم

با افزایش سن، پوست صورت دچار چین و چروک و فرورفتگی در سطح پوست می‌شوند. یکی از ساده‌ترین روش‌های حل این مشکل استفاده از جوان‌سازی با میکرودرم ابریژن است.

در گذشته درباره رفع لک با میکرودرم ابریژن و روش انجام آن صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم درباره جوان‌سازی با میکرودرم ابریژن و تأثیر آن روی پوست صحبت کنیم.

به کمک جوان‌سازی با میکرودرم ابریژن، می‌توان چروک‌های سطحی و کم عمق پوست را درمان کرد. برای رفع چروک پوست به چند جلسه درمان در این مورد نیاز است. فواصل درمان را می‌توان برحسب وضعیت مراجعه کننده تغییر داد و از هفته‌ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد.

باید توجه داشته باشید که چروک‌های خیلی عمیق به کمک میکرودرم درمان نمی‌شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. چون در این روش از سایش پوست سطحی استفاده می‌شود، جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی‌شود. به همراه این روش می‌توان از لیزر جوان‌سازی پوست استفاده کرد تا بهترین نتیجه درمان مشاهده شود.

با افزایش سن علاوه بر چین و چروک پوستی، لک‌های پیری نیز روی پوست مشاهده می‌شوند. درباره لک‌های پیری باید گفت که این لک‌ها یا مربوط به نور خورشید بوده یا در سنین بالا در پوست‌های روشن دیده می‌شود. لک‌های پیری نیز با میکرودرم ابریژن قابل درمان هستند.

مهم‌ترین اثر میکرودرم ابریژن کمرنگ یا محو کردن لک حاملگی است به خصوص اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. بررسی‌های اخیری که روی میکرودرم ابریژن انجام شده، نشان دهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین C پس از یک جلسه درمان است. این اثر میکرودرم در لک‌هایی که قبلا با درمان‌های ضد لک بهبود نیافته‌اند مشهودتر است. همچنین در درمان ترک‌های پوست در زمان حاملگی یا چاقی و بلوغ می‌توان از این روش استفاده کرد که البته ممکن است به خوبی پاسخ ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *