تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود و موجب رفع چین و چروک، جوان‌سازی و زیبایی پوست می‌شود.

سم بوتولینوم (Botulinum toxin) که با نام تجاری بوتاکس (Botox) معروف است با فلج عضلات زیرپوستی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود. از جمله چروک‌هایی که می‌توان با استفاده از بوتاکس رفع کرد عبارت‌اند از: چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های اطراف چشم و همچنین چین‌های اطراف دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند و به خطوط خنده معروف هستند.

بوتاکس پس از تزریق، جذب عضله می‌شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌رسانند مستقر می‌شود. در این محل، بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین که مسئول انقباض عضلانی است، جلوگیری می‌کند. در این حالت دستور انقباض به عضله نمی‌رسد و در نتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری می‌شود.

جالب است بدانید که از بوتاکس برای درمان میگرن نیز استفاده می‌شود. معمولا تزریق بوتاکس برای رفع چروک‌ها در اطراف چشم‌ها، پیشانی و دهان انجام می‌گیرد. اما برای درمان میگرن، محل تزریق بوتاکس در نواحی مختلف پوست سر بوده و معمولاً بر اساس منطقه‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می‌شود.

هنگامی که از عضلات مختلف صورت‌مان برای نشان دادن حالات مختلف چهره استفاده می‌کنیم، به مرور باعث ایجاد چین و چروک‌ها بر روی پوست می‌شویم. تزریق بوتاکس باعث می‌شود تا از این چروک‌ها رهایی یافته و پوستی جوان و شاداب داشته باشیم.

یکی دیگر از نواحی بدن که می‌توان در آن تزریق بوتاکس انجام داد، ناحیه داخل زیر بغل، به علت تعریق بیش از حد است. اگر بوتاکس به غدد تعریق تزریق شود می‌تواند تا ماه‌ها عرق و بوی آن را متوقف کند.

گروهی از افراد مجاز به مصرف بوتاکس نیستند ازجمله مبتلایان به اختلالات سیستم عضلانی یا سیستم عصبی، کسانی که عفونت فعال در ناحیه تزریق دارند، افرادی که دچار تبخال در ناحیه هستند، خانم‌های باردار و شیرده همچنین کسانی که سیستم دفاعی بدن شان ضعیف است. در بیمارانی که از دوزهای بالای داروی ضدانعقاد استفاده می‌کنند نیز نباید بوتاکس تزریق شود زیرا هرگونه برخورد سوزن با پوست شان باعث خونریزی و کبودی می‌شود. اما آن‌هایی که از دوز کمتری استفاده می‌کنند، مشکلی برای تزریق بوتاکس ندارند.

برای تزریق بوتاکس مناسب باید ابتدا توسط پزشک معاینه شوید و پس از آن با توجه به میزان چین و چروک‌های پوست، تحت درمان قرار گیرید. برای اطلاعات بیشتر درباره تزریق بوتاکس، می‌توانید از مشاوره رایگان در کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس بهره برده و سپس اقدام به استفاده از خدمات جوان‌سازی از طریق بوتاکس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *