مزوتراپی

یکی از روش‌های مدرن در زیبایی پوست و مو مزوتراپی است. مزوتراپی به زبان ساده تکنیک تزریق مکرر دارو با مقدار بسیار کم در انواع لایه‌های پوست است که تأثیرات مختلف زیبایی نظیر جوان‌سازی را بر پوست می‌گذارد.

مزوتراپی عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست. این مواد می‌توانند شامل انواع ویتامین، داروهایی مانند ماینوکسیدیل و یا فاکتورهای رشد مانند فاکتورهای رشد انسولینی باشند. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، کاربرد زیادی در زیبایی دارد.

از مزوتراپی در موارد زیادی استفاده می‌شود. مانند: چربی زدایی، از بین بردن چین ‌و چروک، از بین بردن اسکار و جای سوختگی.

در روش مزوتراپی برای از چربی زدایی، بعد تزریق دارو به بافت هدف سلول‌های حاوی چربی در زیرپوست آزاد شده و شکسته می‌شوند و درنهایت چروکیده و منهدم می‌گردند. بعد از انهدام سلول‌های مرده، چربی‌های آزادشده درون جریان خون  قرارگرفته و درنهایت از طریق روده و کلیه از بدن دفع می‌شوند.

وقتی سلول‌های چربی بعد از درمان به این روش از بدن خارج می‌شوند سایر مواد و ویتامین‌های موجود در داروی مزوتراپی که به درون بدن تزریق‌شده است باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شوند و آسیب‌های ایجادشده در پوست را که به‌وسیله مواد مضری به نام رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آیند را خنثی می‌کنند. علاوه بر خنثی کردن اثر نامناسب این مواد، ظاهر طبیعی‌تر و زیباتر را به‌خصوص در ناحیه پلک‌ها، صورت و گردن ایجاد کرده و باعث درمان چین و چروک صورت می‌شوند.

در برخی مواقع به دلیل به وجود آمدن بافت همبند در ناحیه زخم یا بخیه، این قسمت پوست سخت شده، ظاهر نامناسب و برآمده پیدا می‌کند . درصورتی که در ناحیه موردنظر از مزوتراپی استفاده شود و داروی مؤثری به این محل تزریق گردد بافت همبند به شدت سست و شکسته شده و می‌توان سایر مراحل درمان را به‌ راحتی روی پوست انجام داد در مورد بافت‌های سوخته پوست نیز با انجام این روش می‌توان به بهبود ظاهر پوست کمک بسیار زیادی نمود.

بیشترین کاربرد و تاثیر مزوتراپی در جوانسازی پوست، از بین بردن لک‌های پوستی، از بین بردن لک‌های بارداری، لیفتینگ پوست، ذوب کردن سلولیت‌ها و چربی‌های اضافه و درمان ریزش مو است.

خوشبختانه این روش برای تمام افراد با هر جنس پوست و مویی مناسب است. البته مزوتراپی برای درمان‌های مختلف، پروتکل‌های متفاوتی دارد. یعنی ترکیب‌ و مقدار مواد مورد استفاده تزریقی برای هر مشکلی متفاوت است و این مقدار را پزشک پس از معاینه و تشخیص نوع پوست شما، در نظر می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *