دلایل ایجاد خط اخم

خط اخم بین دو ابرو می‌تواند در هر سنی ایجاد شود و باعث کاهش زیبایی و شادابی پوست گردد. در این مطلب به برخی از دلایل ایجاد خط اخم اشاره می‌کنیم.

به خطوط عمودی که بین دو ابروی شما وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود. برخی از افراد در اوایل دوره‌ی بیست سالگی متوجه تشکیل این خطوط اخم می‌شوند. این موضوع برای خیلی از افراد شوکه کننده است چرا که آن‌ها تصور می‌کنند در سنین بسیار بالاتری می‌بایست منتظر دیدن این خطوط باشند.

برای پیشگیری و درمان خط اخم بین دو ابرو روش‌های مختلفی وجود دارد، از مصرف کرم‌ها و داروهای غیر تجویزی گرفته تا اقدامات کلینیکی و درمان‌های تهاجمی‌تر.

ایجاد خطوط اخم دلایل مختلفی دارد. از مهم‌ترین دلایل ایجاد خط اخم آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آن که پوست آسیب دید، عضلات صورت که با پوست در تعامل هستند خودشان را با حالت جدید پوست وفق می‌دهند و بدین ترتیب خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست باقی می‌مانند.

اشعه‌های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می‌کند. با بروز این مشکل، پوست شما نمی‌تواند مانند قبل صاف و محکم باشد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد خط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیر شدن پوست است. با بالا رفتن سن، لایه‌ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می‌شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می‌یابد و از طرف دیگر الاستین و بافت‌های زیر پوست شل می‌شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

از دیگر دلایل ایجاد خط اخم کم شدن رطوبت پوست است. با بالا رفتن سن، پوست صورت کمتر از قبل مرطوب خواهد بود و پوست خشک‌تر می‌شود که این امر باعث پیری پوست می‌گردد. کشیدن سیگار نیز روند پیری پوست را سرعت داده و موجب تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *