از بین بردن لک‌های پوستی

لکه‌های پوستی قهوه‌ای رنگ، همواره مانعی برای زیبایی و آراستگی پوست صورت و بدن افراد هستند و در برخی موارد بسیار آزار دهنده خواهند بود. اما نگران نباشید. امروزه روش‌های گوناگونی برای از بین بردن لک‌های پوستی به وجود آمده‌اند که هرکسی می‌تواند به راحتی از این لک‌ها رهایی یابد.

لکه‌های تیره پوستی در درجه اول به دلیل جوش و آکنه و جوش‌های سرسیاه به وجود می‌آیند. متأسفانه با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، درصد این لکه‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. همچنین در پوست برخی افراد به علت مشکلات هورمونی یا در دوران بارداری، لکه‌های تیره ایجاد می‌شود.

برخی افراد برای پوشاندن لکه‌های موجود روی پوست‌شان به انواع کرم‌های آرایشی روی آورده و تلاش در پنهان کردن این لکه‌ها می‌کنند. غافل از اینکه خود این مواد نیز اثرات بسیار بدی روی پوست می‌گذارند و ممکن است باعث آسیب رساندن به پوست شوند. همچنین برای این روش نه چندان مناسب، هزینه‌ بالایی می‌پردازند در حالی که نمی‌توانند به نتیجه مورد نظر خود دست یابند.

برخی دیگر نیز روش‌های درمان سنتی و استفاده از انواع ماسک‌ها را توصیه می‌کنند. استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی روش خوبی است اما بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است به ماه‌ها وقت و انرژی نیاز داشته باشد تا شما را به نتیجه مطلوب برساند.

امروزه روش‌های مدرن‌تری برای از بین بردن لک‌های پوستی ارائه شده است که می‌تواند در زمان کوتاه‌تری این لکه‌های تیره را رفع کرده و زیبایی و اعتماد به نفس را به شما بازگرداند.
از جمله این روش‌ها می‌توان به میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و لایه‌برداری پوست با لیزر اشاره کرد.

روش میکرونیدلینگ برای لک‌های پوستی، به علت تاثیرگذاری بالایی که دارد، دارای اولویت بیشتری است. این روش طی یک دوره درمان، در چند جلسه انجام می‌شود. برای انجام میکرونیدلینگ از دستگاهی استفاده می‌شود که کانال‌های بسیار ریزی را در پوست و در محل لک‌های پوستی ایجاد کرده و در نهایت باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

در روش میکرودرم ابریژن، دانه‌های بسیار ریزی با سرعت بالا به طرف پوست اسپری می‌شوند تا سلول‌های سطحی پوست که چروک‌های سطحی، آفتاب سوختگی‌ها و لک‌های پوستی را تشکیل می‌دهند، کنار بزنند و پوست را لایه‌برداری کنند. ممکن است پوست شما تا چند روز پس از میکرودرم ابریژن، قرمز و متورم باشد. بعد از انجام میکرودرم ابریژن، سرم‌های پوستی بسیار راحت‌تر جذب پوست می‌شوند و می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

لیزرهایی که برای درمان لک پوستی به کار می‌روند اشعه نور با انرژی بالا را در مدت زمان بسیار کوتاهی به پوست می‌فرستند تا خارجی‌ترین لایه‌ی پوست، که آسیب دیده است را بردارند. اشعه ی لیزر همچنین موجب جمع شدن و محکم شدن تارهای کلاژنی و در نتیجه ایجاد ظاهری جوان‌تر در پوست می‌شود. عموما لیزر لایه‌بردار پوست، تنها طی یک جلسه انجام می‌شود و به دنبال آن بیمار پس از یک هفته بهبود میابد.

تمامی مواردی که به آن‌‌ها اشاره شد برای از بین بردن لک های پوستی کارساز هستند اما فراموش نکنید که برای حل این مشکلات حتما باید قبل از هر اقدامی با پزشک مشورت کنید و پوست‌تان به درستی معاینه شود تا بهترین روش درمان برای شما تشخیص داده شود و بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *