درمان افتادگی پلک

برخی افراد بر این باورند که افتادگی پلک تنها با جراحی درمان می‌شود اما درمان افتادگی پلک روش‌های متنوعی دارد که با توجه به نیاز، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در مطالب قبلی درباره دلایل افتادگی پلک صحبت کردیم. در این مطلب به بررسی روش های درمان افتادگی پلک می‌پردازیم.

افتادگی پلک علاوه بر تأثیراتی که بر ظاهر صورت می‌گذارد، ممکن است روی بینایی نیز اثرات منفی داشته باشد. برای پیشگیری از افتادگی پلک باید در دوران جوانی اقدام کرد.

برای جلوگیری از افتادگی پلک‌ها باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال بیش از حد در معرض پرتو مستقیم آفتاب قرار نگیرید، ولی اگر مجبور شدید حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

بهتر است از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر از چشم‌ها محافظت کنید، برای مثال از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

تغذیه نامناسب نیز در افتادگی پلک تاثیر دارد. خوردن غذاهای سنگین در آخر شب، غذاهای پرچرب، پر نمک و ترش از مواردی است که باعث التهاب دور چشم می‌شود. صبح‌ها بعد از بیدار‌ شدن، این پف دور چشم به طور کامل قابل مشاهده است و اگر این بی‌احتیاطی‌ها ادامه یابند بعد از مدتی افتادگی پلک نیز ایجاد می‌شود.

درمان افتادگی پلک‌ها به روش جراحی عوارضی را به همراه دارد که می‌تواند شامل عفونت، خونریزی و کاهش بینایی ‌باشد ولی وقوع این عوارض بسیار نادر است. اگرچه ظاهر پلک به طور قابل‌توجهی اصلاح می‌شود، اما ممکن است پلک‌‌ها کاملا قرینه به نظر نرسند.

برای درمان افتادگی پلک روش‌های متنوعی وجود دارد. برای مثال با استفاده از تزریق بوتاکس می‌توان موجب بالا بردن پلک شده و چروک اطراف چشم را برطرف کرد.

روش دیگر استفاده از لیفتینگ پلک است. لیفتینگ پلک چشم با استفاده از بالا بردن پلک و ایجاد کشیدگی در پوست این مشکل را رفع کرده و علاوه بر زیبایی بینایی را نیز بهبود می‌بخشد.

روش‌های درمان افتادگی پلک با توجه به مقدار افتادگی متفاوت است. بهتر است قبل از هرگونه اقدام به پزشک زیبایی مراجعه کنید تا بهترین درمان را برای شما در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *