جوان‌سازی با مزوتراپی

جوان‌سازی با مزوتراپی عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست که باعث از بین بردن لک‌های پوستی، لیفتینگ پوست، ذوب کردن چربی‌های اضافه و درمان ریزش مو می‌شود.

برخی افراد درباره عملکرد جوان‌سازی با مزوتراپی و مزایا و عوارض مربوط به آن، اطلاعات کافی نداشته و درباره استفاده از این روش شک دارند. در اینجا ما برخی سؤالات رایج مربوط به مزوتراپی پاسخ می‌دهیم.

بیشترین کاربرد مزوتراپی چیست؟
این روش برای جوان‌سازی پوست، از بین بردن لک‌های پوستی، از بین بردن لک‌های بارداری، لیفتینگ پوست، ذوب کردن سلولیت و چربی‌های اضافه و درمان ریزش مو مناسب است.

 

آیا انجام مزوتراپی برای نواحی خاصی از پوست، خطرناک‌ یا ممنوع است؟
خیر. البته میزان پاسخگویی و عوارض مزوتراپی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و قابل تشخیص هم نیست. مثلا ممکن‌است درمان لک‌ها با مزوتراپی برای یک بیمار خوب و مؤثر باشد و برای بیمار دیگری نباشد.

 

جوان‌سازی با مزوتراپی عارضه‌ای به همراه دارد؟
علاوه بر غیردائمی بودن این روش، به دلیل تزریق با سوزن‌های ریز دستی یا با دستگاه مزوگان، مزوتراپی کمی هم دردناک است. ضمن اینکه تکرار درمان می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد. البته این تکرار درمان و تزریق برای حفظ اثر مزوتراپی در نهایت می‌تواند برای بیمار نتیجه مطلوبی داشته باشد.

معمولا پس از تزریق مزوتراپی کمی تورم در ناحیه تزریق و اطراف آن اتفاق می‌افتد. استفاده از ترکیب‌‌هایی که باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌شوند، می‌تواند تورم بیشتری ایجاد کند. به همین دلیل برای مزوتراپی چربی‌ها و سلولیت‌ها مقدار زیادی دارو در یک جلسه تزریق نمی‌شود، چون در غیر این صورت، بیمار با افزایش بیش از حد چربی خون مواجه می‌شود و حتی ممکن است التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت برای او به وجود آید.

باید دقت کنید که مزوتراپی را نزد پزشک باتجربه و حرفه‌ای انجام دهید. در این صورت احتمال به وجود آمدن مشکلات و عوارض به حداقل رسیده و دوره درمان ایمن و بی‌خظری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *