عملکرد میکرونیدلینگ در زیبایی

در سال‌های اخیر، روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست ارائه شده‌اند که میکرونیدلینگ یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. در این مطلب عملکرد میکرونیدلینگ در زیبایی را بررسی می‌کنیم.

به‌نظر می‌رسد میکرونیدلینگ با الهام از روش مصریان باستان که با خراشاندن پوست از طریق ماسک‌های خشن، مثل پودر سنگ مرمر که در حقیقت نوعی لایه برداری پوست یا همان ابریژین بود، طراحی شده و تا حدودی دستیابی به آرزوی جوانی پوست را آسان‌تر کرده است.

روش عملکرد میکرونیدلینگ به این ترتیب است که وسیله‌ای به نام درمارولر که متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌متر است، روی پوست کشیده می‌شود و به این ترتیب با نفوذ سوزن‌ها به لایه‌ی میانی پوست، یک زخم کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌شود که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند.

در حقیقت، عملکرد میکرونیدلینگ به این صورت است که وقتی غلتک دارای سوزن بر سطح پوست حرکت داده می‌شود، سوزن‌های ریز برحسب عمق و سرعتی که پزشک آن را تعیین کرده، به‌صورت هم‌زمان به لایه‌ی دوم پوست یا درم وارد می‌شوند.

پزشک عمق و سرعت سوزن را بر حسب نوع پوست و چگونگی هدف مشخص می‌کند. طی فرایند میکرونیدلینگ کلاژن و الاستین که دو عنصر اصلی و مهم برای پوست هستند، تولید می‌شود که با تولید آن‌ها، جای زخم و جای جوش و دیگر عارضه‌های پوستی به مرور زمان درمان می‌شوند.

میکرونیدلینگ روشی کاملا بدون درد است، اما در بیشتر موارد قبل از شروع درمان از کرم بی‌حسی استفاده می‌کنند. در روش میکرونیدلینگ برخلاف روش‌های دیگر مثل لیزر لایه‌ اپیدرم آسیبی نمی‌بیند.

بد نیست بدانید که از روش میکرونیدلینگ برای رشد مجدد مو در روش‌های مدرن کاشت مو هم استفاده می‌شود. به عقیده متخصصان پوست و مو در ‌صورتی که عمل میکرونیدلینگ در مطب پزشک یا کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام شود، می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات پوستی مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *