قبل از لیزر چه کنیم

رفع موهای زائد با لیزر بدون کمترین صدمه‌ای به پوست انجام می‌شود. چند روز قبل از لیزر لازم است که برخی نکات را رعایت کنیم تا رفع موهای زائد به درستی انجام شود. در این مطلب با ما همراه باشید.

ملانین موجود در ساقه و فولیکول مو نور تابشی لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند، به این ترتیب دمای مو بالا می‌رود که اگر این دما به اندازه کافی بالا باشد، به ساختارهای مو آسیب زده می‌شود که قابل برگشت نیست در نتیجه از رشد مجدد مو جلوگیری می‌شود.

قبل از لیزر موهای زائد لازم است به برخی نکات توجه کنیم. ۶ هفته قبل از لیزر بدن از وکس یا اپیلاسیون موها، اجتناب کنید تنها راهی که برای از بین بردن موها تا قبل از درمان دارید شیو کردن است. به این دلیل که ریشه مو برای پروسه لیزر، باید دارای فولیکول باشد. وکس و اپیلاسیون فولیکول مو را از بین می‌برد، بنابراین لیزر برای نتیجه دادن هدفی ندارد.

بهتر است ۳ یا ۴ روز پیش از لیزر ناحیه‌ای از بدن‌تان که قرار است تحت درمان قرار بگیرد را لایه‌برداری کنید. زمانی که سلول‌های پوست مرده را  با لایه‌برداری از سطح حذف می‌کنید، در واقع به لیزر اجازه می‌دهید مسیری روشن‌تر از ریشه مو پیدا کند. همچنین پوست مرده یا خشک بعضی اوقات ممکن است پس از درمان باعث ایجاد قرمزی جزئی شود.

مناطقی که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد شب قبل از درمان شیو کنید. نواحی از پوست که قرار است لیزر شود باید صاف باشند زیرا هر مویی که بالای سطح پوست قرار دارد، انرژی لیزر را پیش از رسیدن به ریشه در فولیکول جذب می‌کند. این می‌تواند سطح پوست را هدف قرار بگیرد و نتایج ضعیفی داشته باشد.

نکته مهم: صبح روز درمان به فکر شیو کردن نیافتید، چون قطعا می‌تواند باعث آسیب پوست شما شود. حتما یک روز پیش از لیزر درمانی تمامی موها را شیو کنید تا از برزو آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *