لیزر خال پوستی

خال پوستی ممکن است در هر سنی روی پوست افراد مشاهده شود و موجب نارضایتی فرد از ظاهر پوست خود شود. در این مطلب چگونگی انجام لیزر خال پوستی را بررسی می‌کنیم.

برخی برای رفع خال از جراحی استفاده می‌کنند. در جراحی خال از یک بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، و با قیچی و یا چاقوی جراحی بخش رشد کرده خال برداشته می‌شود. در پی این کار محل خال، توسط خود بدن ترمیم شده اما همواره جای زخم آن باقی می‌ماند.

لیزر خال پوستی یک روش جایگزین مناسب برای برداشتن خال، بدون نیاز به جراحی است و زخم یا اسکار باقی نمی‌گذارد. از مزایای این روش این است که بدون درد بوده و برای خال‌های صاف و قهوه‌ای یا سیاه رنگ است.

در روش لیزر خال پوستی از نور لیزر برای برداشتن خال استفاده می‌شود، برای این کار نور به طور مستقیم به خال تابیده می‌شود تا آن را گرم کند و در نهایت آن را بترکاند. این روش بدون درد است، در آن به برش پوست یا بخیه نیازی نیست و بخاطر همین خطر ایجاد جای زخم در این روش کمتر است.

استفاده از لیزر برای خال‌های تازه به وجود آمده و همچنین خال‌هایی با قطر کوچک و صاف گزینه مناسبی است. در رفع خال با لیزر برای بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر از یک داروی بیهوشی استفاده می‌شود. سپس با تابش یک پرتو لیزر بر خال رنگدانه قهوه‌ای رنگ کاهش یافته و از بین می‌رود. مدت زمان این روش به میزان بزرگی و شدت خال بستگی دارد.

قرمزی ناحیه مورد نظر پس از درمان طبیعی است و زخمی سطحی در محل خال ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند هفته برطرف می‌شود. توصیه می‌شود که پس از لیزر کردن خال از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید، چرا که پوست جدید زیر خال بسیار حساس و ملتهب است. به مدت یک ماه و نیم پس از برداشن خال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای برداشتن کامل خال به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *