مرافبت‌های بعد از تزریق چربی

تزریق چربی روشی برای حجم دادن به صورت بدون نیاز به ژل‌ها و فیلرها است اما برای استفاده از این روش باید به مراقبت‌های بعد از تزریق چربی توجه کنیم.

همانطور که در گذشته درباره کاربرد تزریق چربی بدن صحبت کردیم، امروز درباره مراقبت‌های بعد از تزریق چربی بیشتر صحبت می‌کنیم.

معمولا افرادی که چربی تزریق می‌کنند باید بعد از تزریق چربی ملاحظات خاصی را لحاظ کنند یعنی باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند. مثلا اگر فرد رژیم غذایی سفت و سختی بگیرد تا لاغر شود، نخستین جایی که چربی آن از بین می‌رود همان چربی تزریق شده است. یعنی باید بعد از تزریق چربی فرد رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و قصد لاغر کردن نداشته باشد چرا که در این صورت عمل تزریق چربی بیهوده بوده و به زودی از بین می‌رود.

البته از لحاظ دیگر، باید به این نکته توجه داشته باشم که جذب چربی در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی‌ها چربی بیشتر باقی می‌ماند و در بعضی دیگر به سرعت جذب پوست می‌شود و این امر به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست به همین علت پس از یک بار تزریق می توان در این مورد نظر داد.

معمولا چربی مورد نیاز برای تزریق به بدن را از قسمت پایین تنه می‌گیرند و از آن‌جا که این روش نوعی روش بی‌حسی خاص دارد تزریق آن چندان سخت و دردناک نیست و مشکلات خاصیی برای مراجعه‌کنندگان تحت درمان به وجود نمی‌آورد. علت این بی‌حسی این است که از حرکت بدن فرد جلوگیری شده و درد کاهش یابد. چرا که ممکن است در اثر حرکات فرد، پزشک نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

تزریق چربی با بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌گیرد. پوست در این روش نیازی به بخیه ندارد و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزریق می‌شود.

تزریق چربی جهت جوان‌سازی و برجسته‌سازی صورت و بدن نیاز به مهارت پزشک باتجربه دارد تا خطرات جانبی مانند غیر قرینگی صورت کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *