برداشت خال با لیزر

خال پوستی در صورت و بدن بسیاری از افراد وجود دارد. امروزه علاقه افراد به برداشت خال جهت زیبایی و سلامتی پوست بیشتر شده است.

برداشت خال با لیزر مزایای فراوانی دارد. اولین مزیت برداشتن خال صورت با روش لیزر این است که این روش غیرتهاجمی است. در این روش درمان خال صورت ابتلا به عفونت به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد، زیرا هیچ‌گونه عمل برش یا سوزاندنی در پوست انجام نمی‌شود.

لیزر قادرند برای از بین بردن خال در مناطقی از بدن مانند صورت و یا بینی که ممکن است درمان آن‌ها با روش‌های دیگر سخت باشد، نیز مورداستفاده قرار گیرند.

در برداشت خال با روش لیزر باید به نکاتی توجه شود. لیزر نمی‌تواند به عمق پوست دست یابد، بنابراین تنها قادر است خال‌های سطحی و صاف را درمان کند.

خال‌هایی که ریشه‌های عمیق دارند نمی‌توانند به طور مؤثر با روش لیزر برداشته شوند. پس بهتر است برای برداشتن خال قبل از هر اقدامی به پزشک زیبایی مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا رفع خال مورد نظر با لیزر امکان پذیر است یا خیر؟

از معایب رفع خال با لیزر این است که این روش برای از بین بردن خال پوستی، آن را تخریب می‌کند. افرادی که استفاده از این روش را مدنظر دارند، قبل از اینکه تحت درمان قرار گیرند، باید ابتدا یک آزمایش سرطان بدهند تا مطمئن شوند که خال سرطانی نبوده و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

بسیاری از مراجعه‌کنندگان این روش را بدون درد توصیف می‌کنند. در برخی موارد ممکن است مقدار کمی بی‌حس کننده موضعی استفاده شود، با این حال بسیاری از خال‌ها می‌توانند به راحتی و بدون بی‌حسی برداشته شوند.

بیماران درمان شده احساس خود را مانند یک سوزش خفیف و یا احساس گرما هنگام لیزر خال توصیف کرده‌اند. در این روش در صورتی که ناراحتی وجود داشته باشد، آن ناراحتی حداقل و کوتاه است.

پزشک پس از معاینه پوست و اطمینان از سرطانی نبودن خال، روش مناسب را برای درمان در نظر گرفته و سپس اقدام به برداشتن خال می‌کند. این روش نیاز به بی‌هوشی و جراحی‌های سنگین و پرهزینه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *