مشکلات مربوط به تزریق ژل دائم

تزریق ژل یکی از رایج‌ترین روش‌های حجم دادن لب و بخش‌های مختلف صورت است. در این مطلب به بررسی مشکلات تزریق ژل دائم خواهیم پرداخت.

در گذشته درباره اینکه تزریق ژل دائمی بهتر است یا موقت؟ صحبت کردیم. حال می‌خواهیم بدانیم که تزریق ژل دائم چه مشکلاتی را به دنبال دارد.

مشکلات آنی که بعد از تزریق ژل بلافاصله مشخص می‌شوند، شامل تزریق ژل در نقاط نامناسب و ایجاد توده، عفونت و غیره است. مشکلات جدی‌تری که مربوط به تزریق ژل دائم است، زمانی اتفاق می‌افتند که بدن نمی‌تواند این مواد را جذب کند. مشکلاتی که ژل‌های دائمی به دنبال دارند شامل:

  1. عفونت حاد:
    عفونت‌های حاد بخاطر ارگانیسم غیر معمولی و میکو باکتریوم (باکتری قارچی) بوجود می‌آیند. ویروس تبخال هم دوباره ممکن است فعالیت خود را شروع کند. عفونت‌ها چه حاد باشند چه خفیف، برای بیمارانی که ژل‌های دائمی تزریق کرده‌اند ریسک بزرگی به شمار می‌آیند.
  2. آمبولیسم (انسداد) سرخرگ:
    انسداد سرخرگ می‌تواند باعث بافت‌مردگی بشود؛ مخصوصا در رگ‌های اطراف بینی، پیشانی و لب‌ها. آمبولیسم سرخرگ باعث رنگ پریدگی پوست و درد هم می‌شود.
  3. اختلال در جریان خون سیاهرگ:
    اختلال در جریان خون موجود در سیاهرگ با تزریق دوز بالایی از ژل‌های دائمی بوجود می‌آید و می‌تواند باعث درد، تورم و رنگ پریدگی پوست بشود. عدم تجربه و مهارت کافی پزشک باعث بروز چنین مشکلی می‌شود.
  4. اختلال در عملکرد رگ‌ها:
    این اختلال بیشتر در اثر تزریق ژل‌های دائم در برآمدگی پیشانی بین دو ابرو بوجود می‌آید. اگر از سوزن کوچکی برای تزریق ژل استفاده بشود و یا اینکه ژل با تکنیک خاصی تزریق بشود، می‌توان ار بروز این عارضه جلوگیری کرد. برای درمان این عارضه می‌توان از کمپرس گرم و ماساژ بخش مورد نظر استفاده کرد.
  5. گرانولوم:
    همه ژل‌ها چه دائمی چه موقت ممکن است باعث ایجاد گرانولوم و ورم‌های چرکی شوند. گرانولوم‌هایی که بخاطر تزریق ژل‌های دائمی ایجاد می‌شوند تا چندین سال در زیر پوست بیمار باقی می‌مانند.
  6. بایوفلیم:
    بایوفلیم، یک عفونت پنهان است که عامل ایجاد آن باکتری است و معمولا در هنگام تزریق ژل وارد بدن می شود و جزو مشکلاتی است که بیماران با آن درگیر هستند. بایوفیلم‌ها باعث تشکیل میکروارگانیسم می‌شوند.

استفاده از ژل‌های دائمی باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود که به سادگی برطرف نمی‌شوند. پس اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید از تمام مشکلات و ریسک‌های آن باخبر بوده و پس از آن به پزشک مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *