معایب میکرودرم ابریژن

مانند تمامی روش های درمانی، میکرودرم ابریژن هم مزایا و معایب زیادی به همراه دارد. در این بخش به بررسی معایب میکرودرم ابریژن می‌پردازیم.

در مطالب قبلی درمورد میکرودرم ابریژن و کاربرد‌های آن صحبت کردیم. اما این روش درمانی در برخی موارد ممکن است عوارض و معایبی نیز داشته باشد که شما را با آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

پیش از هر چیز باید به شما اطمینان دهیم که معایب میکرودرم ابریژن بسیار محدود است اما برای حفظ سلامتی باید آن‌ها را مد نظر قرار داد.

از معایب میکرودرم این است که ممکن است درمان برای بیمار ناخوشایند باشد. وجود احساس خراشیدگی و سوزش حین مراحل میکرودرم ابریژن ممکن است برای بیمار احساس نارضایتی به وجود آورد. برای کاهش این احساس نامطلوب، پزشک با قدرت ملایم شروع می‌کند و در طی جلسات بعدی قدرت دستگاه را افزایش می‌دهد.

مشکل بعد این است که نتیجه آن فورا پس از درمان دیده نمی‌شود. بیشتر افراد به بیش از یک جلسه درمان برای اصلاح مشکل پوست نیاز دارند، بدین علت پزشک معمولا ۴ تا ۶ جلسه درمان را توصیه می‌کند.

اغلب پس از یک جلسه پوست تمیزتر و تازه‌تر می‌شود ولی بسته به نوع پوست و مشکلات آن اکثرا پس از ۲ تا ۳ جلسه نتایج درمانی به چشم می‌آیند. بسیار بعید است که فرد پس از یک سری جلسات درمانی نتایج قابل تشخیصی را مشاهده نکند.

ممکن است، میکرودرم ابریژن یکدست و هموار انجام نشود که می‌تواند به علت خشک نبودن کریستال‌ها بوده یا این که کاربر دستگاه، یکنواخت انجام نداده باشد. بهترین راه پیشگیری از این مشکل این است که به کلینیک معتبر و پزشک حاذق مراجعه کنید.

بلافاصله پس از درمان میکرودرم ابریژن ممکن است قرمزی دیده شود که در طی ۲۴-۱ ساعت از بین می‌رود.

با توجه به تیپ پوست، فرد گاهی به جلسات درمانی بیشتر و با قدرت کمتر نیاز دارد. این در حالی است که میکرودرم ابریژن برای تمام تیپ‌های پوستی بی‌خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *