نحوه عملکرد بوتاکس

بوتاکس صورت به منظور جوان‌سازی و رفع چروک پوستی ایجاد شده بر روی پیشانی، اطراف چشم و حتی جهت رفع خط خنده و به صورت کلی مناطقی که حرکت عضلانی در آن‌ها ضرورت ندارد به کار می‌رود. در این مطلب شما را با نحوه عملکرد بوتاکس آشنا می‌کنیم.

در حال حاضر به خاطر کم بودن هزینه بوتاکس نسبت به دیگر روش‌های زیبایی صورت، بوتاکس رایج‌ترین روش جوان‌سازی و زیبایی صورت به شمار می‌رود.

بوتاکس صورت روشی برای مقابله با پیری به صورت سریع و تقریبا غیرتهاجمی است. قبل از تزریق لازم است که جلسه مشاوره‌ای بین بیمار و پزشک به منظور بررسی شرایط بیمار و روش کاربردی پزشک جهت رسیدن به نتیجه بهتر انجام گیرد. پس از آن بایستی با صورت بدون آرایش پروسه تزریق را آغاز کرد.

در ابتدا نواحی‌ای که قرار است بوتاکس در آنجا تزریق شود مشخص می‌شود. سپس به این دلیل که تزریق بوتاکس درد چندانی ندارد، بدون استفاده از داروی بیهوشی یا پماد موضعی تزریق بوتاکس صورت انجام می‌شود اما در صورت درخواست بیمار، این کار انجام شده و پس از بی‌حس شدن صورت، تزریق انجام می‌شود. بعد از آن عملکرد بوتاکس آغاز شده و فرآیند مسدود شدن فرستنده‌های عصبی صورت بین ۲ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

عملکرد بوتاکس به این صورت است که تزریق آن مانع از ارسال سیگنال‌های شیمیایی و عصبی به بافت‌های عضلات می‌شود. در نتیجه فعالیت‌های عضلاتی که باعث ایجاد اخم و چین و چروک‌های عمودی و افقی می‌شوند کم شده و پس از آن به دلیل اینکه انقباض و انبساطی در عضلات زیرین اتفاق نمی‌افتد، خبری از ایجاد چین و چروک هم نیست و حتی خطوط خنده ملایم شده و چین و چروک‌هایی هم که از قبل به وجود آمده است، صاف شده و از بین می‌رود.

البته باید به خاطر داشت که این پروسه موقتی است و حدود ۳ تا ۴ ماه ماندگاری دارد و پس از آن عضلات صورت توانایی حرکت، انقباض و انبساط را دارند. به همین علت برای گرفتن نتیجه طولانی مدت از عملکرد بوتاکس، بهتر است که هر چند ماه یکبار بوتاکس صورت را تمدید کنید تا به مرور زمان عضلات صورت به صاف بودن عادت کنند و اثر بوتاکس و صافی پوست صورت دراز مدت شود.

کلینیک زیبایی الماس واقع در رشت برای بوتاکس صورت تخفیف ویژه پاییری در نظر گرفته است. شما عزیزان می‌توانید برای هماهنگی و مشاوره رایگان با شماره ۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶ تماس گرفته و یا به صورت حضوری مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *