تزریق ژل لب

امروزه برجسته‌سازی بخش‌های مختلف صورت به ویژه لب‌ها در بین افراد محبوب شده است. تزریق ژل لب و تزریق چربی یکی از رایج‌ترین روش‌های حجیم کردن لب است.

امروزه روش‌های متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت وجود دارد. برای این کار از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

گاهی مواقع چربی بدن خود بیمار نیز در برخی موارد به خصوص برای حجم‌های بزرگ‌تر قابل استفاده است. اگر علاوه بر افزایش حجم از بین بردن چین‌های سطحی و عمقی اطراف لب‌ها نیز مدنظر باشد، می‌توان تزریق پرکننده و تزریق بوتاکس را با هم انجام داد که از نتایج بالینی خوبی برخوردار است.

امروزه ژل‌ها و پرکننده‌های متعددی برای حجیم کردن لب‌ها در دسترس می‌باشد اما انتخاب هریک از این مواد باید با توجه به نیاز خاص بیمار، حجم ناحیه و پایداری ماده مورد نظر صورت پذیرد.

بهترین ژل‌ها برای حجیم کردن لب ژل‌هایی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن فرد داشته باشد و واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک نکرده و سرطان‌زا نباشند. به دلیل اینکه لب‌ها دارای خون‌رسانی بالایی هستند، پایداری ژل مورد نظر و حجم تزریق شده باید بسیار دقیق انتخاب و انجام شود.

تزریق ژل لب را می‌توان بر اساس نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داد و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از موارد فوق باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار داد. قبل از تزریق، معاینه بیمار و مشاوره بالینی بسیار مهم است. پزشک باید از سابقه بیماری‌های قبلی و مصرف دارو بیمار مطلع شود.

اگر ژل‌هایی که برای برجسته‌سازی لب استفاده می‌شود ازنوع غیراستاندارد استفاده شوند امکان این عارضه وجود دارد که ژل حرکت کرده و به اطراف لب پخش شود. بنابراین اگر قصد انجام این تزریقات را دارید باید حتما از ژل‌های استاندارد و با مارک معتبر استفاده کنید.

در تزریق ژل لب برای اطمینان از استاندار بودن مواد و همچنین تضمین سلامتی خود، حتما باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کرده و با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *