نکاتی که باید قبل از تزریق لب ها بدانید

اگر شما هم از طرفداران تزریق لب (فیلر) هستید، نکاتی هست که باید قبل از تزریق لب‌ها بدانید:

 

  •  هر دکتر یک فرمول مورد علاقه دارد که دوست دارد از آن استفاده کند. ساده‌ترین و طبیعی‌ترین ماده موقتی، اسید هیالورونیک (HA) مانند Restylane است.

 

  •  اگر لب شما به هر دلیلی آنطور که دوست دارید از آب در نیامد، می‌توانید پرکننده‌های اسید هیالورونیک را کاملا حذف کنید. از آنجا که HA دائمی نیست، پزشک پوست می‌تواند یک آنزیم حذف کننده آن به نام هیالورونیداز را تزریق کند. اگر شما از نتایج اولیه ناراضی هستید این آنزیم در پنج دقیقه فیلر را از بین خواهد برد.

 

  •  پرکننده‌های اسید هیالورونیک حدود چهار تا شش ماه دوام دارند.

 

  •  اگر تزریق به درستی انجام شود، لب‌ها هیچ احساس متفاوتی نسبت به لب‌های واقعی ندارند. حتی زمانی که شما کسی را می‌بوسید. در ابتدای عمل تزریق، چیزی مثل نیشگون گرفتن را احساس می‌کنید و سپس وقتی پرکننده تزریق شد احساس گزیدگی دارید. پس از آن، دکتر لب‌های شما را کمی ماساژ می‌دهد، برای ۱۰ دقیقه روی آن یخ می‌گذارد، و سپس به شما اجازه می‌دهد که به سراغ کارهای روزانه خود بروید.

 

  •  مدت کار نکردن آن عملا صفر است. این عمل حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از ۱۵ دقیقه شروع به کار کردن می‌کند. پس از انجام آن می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید اما نباید برای حداقل سه روز هیچ برنامه بزرگی (مثلا یک عروسی یا یک رویداد مهم) داشته باشید، برای اطمینان از عدم کوفتگی و کبود شدن.

 

  •  شما نباید روز انجام تزریق، ورزش کنید. به ویژه باید از فعالیت‌هایی که سبب افزایش جریان خون به صورت شما می‌شود خودداری کنید، مانند ماساژ یا کارهایی که روی پوست صورت انجام می‌شود.

 

  •  ده روز قبل از عمل، از مصرف داروهای ضد درد (به استثنای تیلنول)، روغن ماهی و ویتامین E که خون را رقیق می‌کنند خودداری کنید. خون رقیق باعث می‌شود که ناحیه بیشتر در معرض کبودی و خونریزی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *