نکات مهم در روز درمان با لیزر

هنگامی که برای رفع موهای زائد از روش لیزر استفاده می‌کنید باید بدانید که در روز درمان با لیزر باید به برخی نکات توجه کنید. در این مطلب این نکات را برای شما شرح می‌دهیم.

اطمینان حاصل کنید که تمام نواحی که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرد از هرگونه نرم‌کننده، کرم و محصولات آرایشی عاری باشند. علت این امر این است که اسپری، کرم‌های برنزه و مرطوب‌کننده، روغن‌ها و تمام محصولات آرایشی وقتی در معرض پرتو لیزر قرار می‌گیرند می‌سوزند و به پوست شما آسیب می‌زنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در روز درمان پوست شما کاملا پاکیزه و عاری از هرگونه محصولات آرایشی باشد.

بعد از لیزر موهای زائد ممکن است با التهاب و درد کمی مواجه باشید. اگر معمولا برای تسکین دردهای خود از ایبوپروفن استفاده می‌کنید باید به شما بگوییم که در این شرایط اصلا این قرص را مصرف نکنید زیرا این دارو ممکن است باعث التهاب پوست شما شود.

بهتر است بعد از درمان با لیزر از کرم‌های مسکن التهاب مانند بتامتازون استفاده کنید تا التهاب و درد پوست شما آرام بگیرد. گرچه قابل ذکر است که التهاب پوستی برای همه یکسان نیست با توجه به نوع پوست در هر فرد متفاوت است و گاهی ممکن است میزان این حساسیت‌ها بسیار کم باشد.

لطفا شرایط سلامتی خود را با پزشک در میان بگذارید و هر گونه تغییر در بدن‌تان را به اطلاع وی برسانید. اگر به تازگی از داروی جدیدی استفاده می‌کنید یا در فاصله درمان آفتاب گرفته‌اید یا هر چیز مشابه این که پزشک یا متخصص معالج شما از آن آگاه نیست، باید حتما اطلاع داده شود. زیرا عدم این اطلاع رسانی ممکن است به پوست شما آسیب بزند یا تحمل درد هنگام درمان را برای شما غیر ممکن کند.

در کلینیک پوست مو و زیبایی الماس از دستگاه لیزر دایود که یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های روز دنیا است استفاده می‌شود که می‌تواند ایمنی و محافظت کامل از پوست شما را تأمین کند. فقط لازم است هر موضوعی در مورد شرایط پزشکی خود را با پزشک مطرح کرده و  منتطر بهترین نتایج از کلینیک الماس رشت باشید.