سم زدایی پوست

باید از تونر استفاده شود یا خیر؟ پاسخ به این سوال را مدت‌ها پیش پزشکان داده‌اند. آن‌ها تونر را غیر ضروری و یا حتی مضر می‌دانستند. ولی همانطور که محصولات در بازار تکامل یافته است، توصیه‌های پزشکان هم تکامل می‌یابد و در حال حاضر بیشتر پزشکان موافق استفاده از تونرها هستند. تونرهای مایع حاوی الکل هستند که برای حذف روغن بیش از حد در افراد دارای پوست چرب و آکنه طراحی شده‌اند. این تونرها انواع مختلفی از پوست و مشکلات مربوط به آن‌ها را ساپورت می‌کنند.

استفاده از یک تونر اولیه پوست برای درمان‌های ضد پیری و سرم‌هایی که استفاده می‌کنید، باعث می‌شود تا روتین درمانی شما خیلی بهتر عمل کند. انتخاب تونر مناسب برای پوست کلید این کار است. شما اگر به لایه‌برداری نیاز دارید، به دنبال مواد تشکیل دهنده‌ای مانند سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید یا اسید لاکتیک باشید.

 

  • اگر لکه‌های مربوط به پیری دارید، تونر با ویتامین C می‌تواند رنگدانه‌ها را کاهش دهد.
  • بعد از تمیز و خشک کردن پوست، تونر را به پوست خود بزنید و قبل از استفاده از محصولات اضافی اجازه دهید جذب پوست شود.
  • خوابیدن طاق‌باز و یا بر روی یک بالش کتانی ساتن، از ایجاد چروک در صورت شما جلوگیری خواهد کرد
  • قرار گرفتن صورت روی بالش می‌تواند منجر به چین و چروک شود، و در طول زمان ممکن است به طور دائمی در سطح پوست ایجاد شود.
  • طاق‌باز خوابیدن خوب است، ولی راه حلی جزئی است. زیرا آمار نشان می‌دهد که ما هنگام خواب، به طور معمول ۲۰ بار تغییر موقعیت می‌دهیم و یک سوم از این دفعات را بر روی پشت می‌خوابیم. می‌توانید از یک روبالشی ابریشمی، ساتن یا یک پارچه صاف نیز استفاده کنید. این کار موجب کاهش پتانسیل ایجاد اصطکاک خطی می‌شود.
  • شما می‌توانید پوست خود را سم زدایی کنید.

 

قابل درک است که چرا پزشکان معتقدند که می‌توانید پوست خود را از عناصر مضر که به هیچ وجه خوب نیست پاک کنید. “detox” یا سم زدایی، یک کلمه بدون تعریف واضح است. اما این ایده دقیق است و به این معنی است که برخی از مواد تشکیل‌دهنده – به عنوان مثال، خاک رس و زغال چوب – می‌توانند ناخالصی‌هایی مانند خاک، سلول‌های مرده و روغن را از پوست حذف کرده و آن را نرم‌تر و درخشان‌تر کند و پوست کمتر مستعد آکنه می‌شود.

پوست خود را می‌توانید از داخل به بیرون سم زدایی کنید. رژیم غذایی کم کالری، کم گلوتن و کم قند در بدن باعث کاهش التهاب می‌شود که به نوبه خود می‌تواند پوست را سالم جلوه دهد و آکنه را کاهش دهد. مانند سبزیجاتی مانند مارچوبه و خیار و همچنین ماهی قزل آلا که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ تسکین دهنده می‌باشد بعضی از غذاهای خاص  برای پوست مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *