ترمیم بینی با ژل

گاهی به صورت مادرزادی و یا به علت وارد شدن ضربه، شکل بینی تغییر کرده و فرم بدی به آن می‌دهد. اغلب بیماران دچار این اشتباه می‌شوند که نقص بینی تنها با عمل جراحی رفع می‌شود اما روش‌هایی مانند ترمیم بینی بدون نیاز به عمل جراحی نیز وجود دارد.

بینی یکی از بخش‌های مهم در ظاهر صورت است که زیبایی آن برای افراد اهمیت زیادی دارد. اما به دلایل مختلفی ممکن است بینی دچار تغییر شود و ظاهری غیر طبیعی پیدا کند.

در برخی موارد که فرورفتگی‌هایی در بینی وجود داشته باشد و باعث ایجاد قوز کاذب شود، می‌توان بدون جراحی بینی این نقص‌ها را رفع کرد. در این حالت پزشک از مواد پرکننده نظیر ژل و چربی برای پر کردن فرورفتگی‌ها و از بین برد نقص‌های ظاهری بینی استفاده می‌کند.

با تزریق ژل بینی و یا تزریق چربی در نواحی مختلف بینی می‌توان فرم بینی را تغییر داده و به آن شکل داد تا مشکلات ظاهری و ایرادهای آن کمتر دیده شود.

ترمیم بینی با ژل مزایا و معایبی دارد. از مزایای این روش غیرتهاجمی بودن آن است. ترمیم بینی با ژل به بی‌هوشی و جراحی‌های سنگین نیاز ندارد. زمان انجام عمل بینی بسیار طولانی بوده و تا ماه‌ها بیمار را درگیر خواند کرد. در صورتی که زمان انجام تزریق ژل بینی بسیار کوتاه بوده و در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می‌شود.

برخلاف روش جراحی، این روش نیاز به مراقبت‌های کمتری نیاز دارد. پس از انجام ترمیم بینی فرد به راحتی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.

این روش محدودیت‌هایی نیز دارد. اصلی‌ترین محدودیت ترمیم بینی با ژل و چربی دائمی نبودن آن است. ژل مدت زیادی باقی نمی‌ماند و پس از ۵ تا ۶ ماه اثر‌ آن از بین می‌رود و بینی به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

تزریق ژل و چربی نمی‌تواند معایب اساسی مانند بزرگی بینی اصلاح کند. این روش تنها می‌تواند اشکالات و ایراد‌های ظاهری بینی را رفع کرده و معایب آن را رفع کند و نسبت به جراحی بسیار به صرفه‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *