عوارض جانبی بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از درمان‌های زیبایی است که به منظور رفع چروک پوست استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با عوارض جانبی بوتاکس بیشتر آشنا کنیم.

رفع چین و چروک صورت امروزه روش‌های گوناگونی دارد که از رایج‌ترین آن‌ها بوتاکس صورت است. به کمک تزریق بوتاکس زیر نظر پزشک می‌توان از شر چروک و خطوط ناخواسته پوست خلاص شده و به ظاهری جوان و شاداب دست یافت.

این روش درمان مزایای بسیاری دارد اما در برخی افراد ممکن است که عوارضی رخ دهد. برخی از عوارض جانبی بوتاکس را در ادامه توضیح می‌دهیم.

کبودی: هر تزریقی ممکن است در محلی که سوزن وارد می‌شود، کبودی و تورم ایجاد کند. بنابراین طبیعی است بوتاکس نیز همین اثر را داشته باشد. برای انجام تزریق بوتاکس باید به پزشک زیبایی مجرب راجعه کنید تا خطرات و عوارض را به حداقل برسانید. برای جلوگیری از کبودی، بهتر است قبل از شروع درمان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌های حاوی روغن ماهی، سیر یا جینسینگ را متوقف کنید.

درد: درمان با بوتاکس معمولا بدون درد است اما برای برخی افراد ممکن است کمی دردناک باشد. این درد معمولا با کمک بی‌حس‌کننده موضعی قابل کنترل است.

خونریزی: بوتاکس می‌تواند باعث خونریزی خفیف شود، زیرا ممکن است سوزن، مویرگ کوچکی را در پوست شما سوراخ کرده و باعث جاری شدن خون از محل تزریق ‌شود. اما توجه داشته باشید که این خونریزی باید جزئی باشد و معمولا خیلی زود متوقف می‌شود. لازم است بدانید که اگر تزریق به درستی انجام شود احتمال خونریزی کاهش می‌یابد.

ناراحتی معده: استفاده از بوتاکس در زیبایی در برخی موارد نادر ممکن است منجر به ناراحتی معده  حالت تهوع و یبوست شود. علائم ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد و معمولا خفیف یا متوسط ​​هستند. برای کاهش این علائم غذای سبک و کم‌چرب بخورید و مصرف سبزیجات و میوه‌ها را افزایش دهید. همچنین استفاده از مکمل فیبر و حمام آب گرم توصیه می‌شود.

برای پیشگیری عوارض جانبی بوتاکس ابتدا توصیه می‌شود حتما با پزشک زیبایی مجرب برای تزریق بوتاکس مشورت کنید. همچنین در صورت بروز هر گونه علائم فورا به پزشک اطلاع دهید تا توصیه‌های لازم و درمان مناسب را برای شما در نظر بگیرد.

کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس واقع در رشت آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در زمینه بوتاکس و سایر خدمات زیبایی و پوست و مو به شما عزیزان است.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس: