فواید و اثرات مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن با تزریق مواد دارویی اقدام به درمان مشکلات پوست و مو می‌کند. این روش نوعی تزریق زیر جلدی یا زیرپوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردها و فواید مختلفی داشته باشد. در این مطلب از کلینیک الماس درباره فواید و اثرات مزوتراپی توضیح می‌دهیم.

مزوتراپی از جمله درمان‌هایی است که هم برای جوان‌سازی و ترمیم پوست به کار می‌رود و هم برای رفع ریزش مو استفاده می‌شود. در گذشته درباره مزوتراپی رفع ریزش مو صحبت کردیم. از مزوتراپی می‌توان به عنوان درمان پیشتیبان یا مکمل، همزمان با سایر روش‌های درمانی ریزش مو نیز استفاده کرد. نتایج مزوتراپی می‌تواند به شکل قطع ریزش مو، افزایش رشد موها یا بهبود کیفیت و ضخامت‌ تارهای مو باشد.

مزوتراپی بر لایه‌های مختلف پوستی مانند اپیدرم، لایه میانی و بافت پیوندی و همچنین سیستم گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم عصبی و حسی ناحیه تزریق اثر می‌گذارد. برای بسیاری از انواع ریزش مو، مزوتراپی درمانی موثر و اثبات شده است. در ادامه به بررسی برخی فواید و اثرات مزوتراپی می‌پردازیم.

  • بهبود خونرسانی: در فرمول بسیاری از محلول‌های مزوتراپی، داروهای اتساع دهنده عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خون بافتی می‌شود.
  • غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها: در ترکیب داروی تزریقی مزوتراپی از انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد معدنی استفاده می‌شود.
  • جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها: باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می‌شود.
  • تنظیم ترشح چربی پوست: داروهای به کار رفته در مزوتراپی ترشح غدد سباسه را کنترل می‌کنند.
  • بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی: از مزوتراپی می‌توان به عنوان روش درمانی مکمل برای درمان‌های ریزش مو، تزریقات استروئیدها، مراقبت‌های عمومی مو و… استفاده کرد.
  • مفید برای بهبود نتایج کاشت مو: از تزریق مزوتراپی برای کاشت مو می‌توان در سه حالت استفاده کرد. از این روش قبل از کاشت مو برای بهبود خونرسانی به پوست سر، بلافاصله بعد از کاشت مو برای درمان ورم و مدتی بعد از کاشت مو برای التیام بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها استفاده می‌شود.

تعداد جلسات و برنامه درمانی کاملاً به شرایط مراجعه‌کننده بستگی دارد. تعداد جلسات با توجه به تشخیص پزشک زیبایی بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است. مثلاً یکی از برنامه‌های درمانی به این صورت است که یک بار در هفته برای ۱ ماه، سپس ۲ هفته یکبار برای یک ماه دیگر و در نهایت ماهی یکبار در ۲ ماه بعدی درمان مزوتراپی انجام می‌شود. در این حالت به طور کلی ۸ جلسه درمانی دریافت می‌کنید.

همانطور که گفتیم مزوتراپی هم برای مو و هم برای پوست استفاده می‌شود. شما می‌توانید پس از دریافت مشاوره رایگان از پزشک‌های مجرب کلینیک الماس اقدام به درمان با مزوتراپی نمایید.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس:

۰۱۳-۳۲۱۲۲۰۱۹

۰۱۳-۳۲۱۲۵۲۹۲

۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *