رفع جای سوختگی با میکرونیدلینگ

سوختگی‌های پوستی موجب مرگ سلول‌های پوستی می‌شوند. هنگام برخورد پوست با جسم داغ سوختگی اتفاق می‌افتد که موجب جمع شدن و تغییر رنگ پوست می‌شود. راه‌های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که یکی از این راه‌ها رفع جای سوختگی با میکرونیدلینگ است.

هنگامی که سوختگی رخ می‌دهد پوست آسیب دیده برای ترمیم خود، پروتئینی به نام کلاژن تولید می‌کند. همچنان که پوست بهبود می‌یابد، نواحی ضخیم شده و تغییر رنگ یافته ساختاری به نام اسکار سوختگی را تشکیل می‌دهند.

برخی از اسکارهای سوختگی موقتی بوده و در طول زمان از بین می‌روند اما برخی دیگر دائمی هستند. جای سوختگی ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. در صورتی که اسکار سوختگی سطح وسیعی از صورت یا بدن شما را بپوشاند، ظاهر و عملکرد پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سوختگی بدن اثرات بدی بر روی حرکت نواحی مختلف پوست و افزایش حساسیت در این نواحی می‌گذارد. این اثرات باعث مختل شدن عملکرد بدن در برخی نواحی و در نتیجه سخت شدن فعالیت‌های روزانه برای فرد می‌شوند.

رفع جای سوختگی با میکرونیدلینگ یکی از روش‌های پزشکی است که برای ترمیم پوست و درمان نواحی دارای اسکار سوختگی استفاده می‌شود. در میکرونیدلینگ تحریک کلاژن پوستی برای اسکار سوختگی یک روش فوق العاده است. در این روش اسکار سوختگی اپیدرم و ساختارهای بافتی اطراف آن تا حد زیادی بدون آسیب و تغییر باقی می‌مانند و تحریک کلاژن تحت تاثیر میکرونیدلینگ اسکار سوختگی بسیار طبیعی‌تر اتفاق می‌افتد.

در میکرونیدلینگ اسکار با وارد کردن مکرر سوزن به داخل پوست و تحریک سلول‌ها، نتایج مورد نظر به صورت طبیعی ظاهر می‌شوند. پوست شروع به ترمیم کرده و جای سوختگی را درمان می‌کند.

پس از انجام میکرونیدلینگ برای ترمیم جای زخم و اسکار سوختگی صورت و بدن، پوست ممکن است در روزهای اول کمی صورتی تا قرمز رنگ به نظر برسد. ممکن است تورم نیز وجود داشته باشد. این تورم معمولاً تا روز سوم کاهش می‌یابد. معمولا به تشخیص پزشک پس از روز سوم، می‌توانید به انجام مراقبت‌های معمول پوست خود پس از درمان میکرونیدلینگ برای اسکار ادامه دهید.

به طور معمول نتایج درمان جای سوختگی را تنها پس از یک جلسه درمان مشاهده می‌کنید. با این حال بهترین نتایج پس از چندین جلسه درمان قابل مشاهده هستند. زیرا پوست نیاز به گذر از یک دوره تجدید سلولی دارد. دوره درمان و تعداد جلسات توسط پزشک زیبایی تعیین و به شما اعلام می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره رفع جای سوختگی و خدمات میکرونیدلینگ با کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس واقع در رشت تماس بگیرید.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس:

۰۱۳-۳۲۱۲۲۰۱۹

۰۱۳-۳۲۱۲۵۲۹۲

۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *