عملکرد مزوتراپی مو

داشتن موهایی سالم و زیبا همواره خواسته همه افراد است اما در هر سنی ممکن است فرد دچار ریزش مو شده و برای درمان آن به داروهای مختلف رو آورد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با عملکرد مزوتراپی مو جهت رفع ریزش مو و سالم‌سازی موها آشنا کنیم.

در مزوتراپی مو مواد مغذی به شکل مایع از قبیل ویتامین‌ها، عصاره برخی از گیاهان دارویی، پروتئین و اسیدهای آمینه در پوست سر تزریق و به طور مستقیم توسط ریشه‌های مو جذب می‌شود.

محلول‌های متفاوتی توسط لابراتوارهای مختلف جهت استفاده در مزوتراپی مو تولید و عرضه می‌شوند. عملکرد مزوتراپی مو به این شکل است که با کمک این محلول‌ها مشکلات ریزش موی سر را رفع کند.

موثرترین ترکیبات موجود در محلول های مورد استفاده در مزوتراپی عبارتند از:

ویتامین‌ها: به ویژه بیوتین، ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) و ویتامین ث: این سه ویتامین باعث تقویت و افزایش جریان خون در ریشه موها می‌گردند.

عصاره گیاهان: چهار گیاه جینسنگ (Ginseng)، جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba)، نخل اره‌ای (Saw Palmetto) و رزماری (Rosemary) رایج‌ترین گیاهانی هستند که در محلول‌های مصرفی در مزوتراپی به شکل روغن و یا عصاره مورد استفاده قرار می‌گیرند، مکانیزم اصلی هر ۴ گیاه افزایش خونرسانی به ریشه موها است.

گیاه نخل اره‌ای ظاهرا باعث کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) بر ریشه موها نیز می‌شود از این رو مصرف محلول‌هایی که حاوی این گیاه است برای آقایان مناسب‌تر است زیرا یکی از دلایل متداول ریزش موی آقایان افزایش تبدیل هورمون تستوسترون به DHT با افزایش سن است.

پروتئین و اسیدهای آمینه: برخی از محلول‌های مزوتراپی حاوی پروتئین‌های گیاهی هستند که از حبوبات مانند سویا و نخود تهیه می‌شوند، مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است و تزریق این نوع محلول‌ها باعث تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت تارهای مو می‌گردد.

برخی از محلول‌ها نیز حاوی اسیدهای آمینه از قبیل سیستئین (Cysteine)، تائورین (Taurine) و متیونین (Methionine)  هستند، این اسیدهای آمینه حاوی گوگرد بوده که برای سلامت موها ماده‌ای ضروری است، امروزه کمبود این ۳ اسید آمینه در بدن بسیاری از افراد بویژه کسانی که با ریزش و نازکی تارهای مو مواجه هستند دیده می‌شود.

عملکرد مزوتراپی مو به صورت تزریق مستقیم هر یک از مواد ذکر شده در پوست سر است که علاوه بر کاهش ریزش مو می‌تواند به داشتن موهای سالم و زیبا کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *