لیزر موی بدن

بسیاری از خانم‌ها و آقایان از اصلاح روزانه موهای صورت و بدن خود خسته شده و ترجیح می‌دهند با روش لیزر موی بدن کار را آسان‌تر کرده و از موهای زائد خود خلاص شوند.

لیزر موی بدن بسیار پرکاربرد بوده و می‌تواند راهکار خوبی برای رفع موهای زائد در طولانی مدت باشد. اما برخی نکات درباره لیزر موهای زائد وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید.

اول از همه باید باید برای تشخیص نوع پوست به پزشک مراجعه کنید. یک حقیقت مهم و اساسی درباره لیزر موی بدن این است که اثرگذاری آن بر روی پوست و موهای مختلف یکسان نیست. رنگ پوست، جنس و ماهیت پوست و جنس موی بدن شما در نتیجه‌گیری از درمان با لیزر بسیار موثر است.

به طور مثال لیزر موهای زائد در افرادی که پوست آن‌ها اروپایی است با افرادی که ژن آسیای دور را دارند بسیار متفاوت است و برای هر کدام نیاز به دستگاه و تعداد دفعات لیزر مخصوص است. به همین خاطر پزشک معالج شما در جلسه اول نوع پوست شما را تشخیص می‌دهد تا در طول درمان بهترین نتایج جاصل گردد.

نکته بعدی مدت زمان انجام لیزر است. با توجه به این مساله که کدام ناحیه از بدن تحت درمان لیزر قرار خواهد گرفت زمان انجام لیزر موهای زائد متفاوت خواهد بود، به طور مثال قسمت‌هایی مانند صورت، زیربغل یا بیکینی زمان کمی نیاز دارد اما در سایر اعضا مانند پا، کل بدن ، لیزر آقایان و امثال آن زمان زیادتری خواهد برد. می‌توان گفت که با توجه به نیاز، هر جلسه بین ۲۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید باید ثابت قدم باشید. یک نکته اساسی که نباید هرگز فراموش کنید این است که فولیکول‌های مو در حال رشد هستند و بهترین فاصله زمانی بین هر دو جلسه لیزر موی بدن باید حدود ۴ تا ۶ هفته باشد که در این پروسه زمانی امکان رشد موهای جدید فراهم شده باشد و همچنین موهای مرده نیز می‌میرند و از بین می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *