انواع مواد پرکننده لب

امروزه، استفاده از پرکننده پوستی قابل تزریق پرکاربردترین روش برجسته‌سازی لب است. در این مطلب انواع مواد پر کننده لب را بررسی می‌کنیم.

تزریق ژل لب یکی از موارد رایج در زمینه زیبایی است. امروزه بسیاری از افراد برای داشتن لب‌هایی پر و حجیم به مراکز زیبایی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. اما ممکن است این سوال در ذهن افراد وجود داشته باشد که کدام پرکننده لب را باید انتخاب کنند؟ انواع مختلفی از  پرکننده‌های پوستی وجود دارند که ممکن است در لب‌ها و پیرامون دهان تزریق شوند.

انواع پرکننده لب به دو دسته تقسیم می‌شود: پرکننده‌های زیست‌تجزیه‌پذیر و پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر.

  1. پرکننده‌های زیست‌تجزیه‌پذیر بیولوژیکی: با گذر زمان، این مواد به وسیله بدن تجزیه می‌شوند که بدین معناست که این اثر به تدریج ناپدید می‌شود. (بین ۶ و ۱۸ ماه).
  2. پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر: این مواد به وسیله بافت احاطه می‌شوند و اثر طولانی و نسبتا دائمی دارند.

شناخته‌ شده‌ ترین و مدرن‌ترین پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ پذیر بیولوژیکی برای لب‌های پرتر موقت، مواد قابل تزریق بر مبنای ماده طبیعی هستند. این مواد به علت طبیعی بودن منجر به انعطاف‌پذیرتر شدن پوست می‌شوند، بی‌خطر هستند و هیچ گونه آلرژی به همراه ندارند.

پرکننده لب زیست‌ تجزیه‌ پذیر بیولوژیکی را می‌توان در دزهای دقیقی تجویز کرد و معمولا پس از تزریق، احساس نمی‌شوند.

پس از درمان، لب‌ها قرمز و اندکی متورم می‌شوند. گاهی اوقات، بی‌رنگی مایل به آبی پیرامون محل تزریق‌شده وجود دارد. این امر را می‌توان به سادگی به وسیله رژ لب رفع کرد و در عرض چندین روز ناپدید می‌شود. بیشتر بیماران فورا پس از تزریق لب به فعالیت شغلی خود باز می‌گردند.

در رابطه با تزریق فیلر لب، انتخاب مواد خیلی مهم است. حتی با وجود اینکه تحقیق نشان داده است که احتمال مشکلات استفاده از پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر خیلی اندک است با این حال این باید توجه کنید که دانش کافی در مورد ریسک‌های بلند مدت وجود ندارد. پس فراموش نکنید که در برای تزریق لب حتما به پزشک باتجربه مراجعه کنید تا احتمال خطرات پس از آن به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *