کربوکسی‌تراپی

تعداد روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست روز به روز در حال افزایش است. کربوکسی‌تراپی یکی از این روش‌هاست که در رفع چروک کاربرد دارد.

گاز دی اکسید کربن یک گاز غیرسمی است وبه طور طبیعی توسط سلول‌های بدن ما به عنوان محصول متابولیسم هر روز تولید شده و وارد خون می‌شود و از طریق ریه‌ها دفع می‌شود.

جوان‌سازی پوست به روش کربوکسی‌تراپی بسیار شبیه به مزوتراپی است. با این تفاوت که در مزوتراپی مایعات مخصوص مزوتراپی به پوست تزریق می‌گردد و در کربوکسی‌تراپی گاز دی اکسید کربن جایگزین آن مایعات شده است.

هر دو روش به صورت سریع و سرپایی هستند. این دو روش منجر به کاهش چربی موضعی بخش مورد نظر و تحریک کلاژن سازی در نواحی مورد نظر می‌گردد. کربوکسی تراپی این روزها به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای درمان چروک‌های ریز و کاهش چربی نواحی موضعی مورد تایید FDA است.

کربوکسی تراپی به طور معمول عارضه ای ندارد. درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و صدای خش خش در پوست و گاها کبودی در محل تزریق از عوارض گذرای این روش درمانی است که معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز به طور کامل برطرف می‌شوند.

اما در مورد مزوتراپی اگر بخواهیم توضیحات گسترده‌تری ارائه دهیم، یک روش درمانی بدون جراحی است. در واقع در این روش از دوزهای بسیار کم دارو جهت تزریق به صورت گلوله‌ای به لایه میانی پوست استفاده می‌شود، این داروها مخلوطی از داروهای سنتتیک، عصاره های گیاهی، مواد معدنی ویتامین‌ها، و آمینو اسیدها هستند.

از مزوتراپی به جهت مبارزه با سلولیت، تسریع کاهش وزن، درمان چاقی‌های موضعی، جوان‌سازی پوست و رفع لک پوستی و… استفاده می‌گردد.

بزرگترین مزایای استفاده از روش‌هایی مانند مزوتراپی و کربوکسی‌تراپی، عدم وجود درد و خونریزی است. یعنی می‌توانید با کمترین عارضه درمان خود را به صورت سرپایی انجام دهید و بدون نیاز به هیچ‌گونه استراحت و نقاهتی به زندگی روزمره خود بپزدازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *