رفع جوش چرکی و زیرپوستی

درمان و رفع جوش چرکی برای برخی از افراد تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است اما بدیهی است که همه جوش‌ها درمان خواهند شد. در این مطلب درباره درمان جوش‌های چرکی و زیرپوستی توضیح می‌دهیم.

افرادی که از جوش چرکی و زیرپوستی رنج می‌برند معمولا انواع روش‌های خانگی، ماسک‌ها و داروهای گیاهی و شیمیایی را امتحان می‌کنند اما به نتیجه درستی نمی‌رسند. برای رفع جوش چرکی بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا شویم.

آکنه نوعی عفونت شایع بر روی پوست است که عموما همزمان با سن بلوغ فرد آغاز می‌گردد. این جوش‌های قرمز، به صورت کوچک، ریز و متورم نواحی مختلف همچون پیشانی، گونه، بینی، چانه و پشت گردن ظاهر می‌شوند.

نوع دیگر آکنه، جوش‌های زیرپوستی هستند که به آن‌ها آکنه‌های کیستی می‌گویند. آکنه‌های کیستی همان جوش‌های چرکی و دردناکی هستند که در زیر پوست قرار دارند. این عارضه که در عمق منافذ پوستی روی می‌دهد به شدت ملتهب و دردناک است.

بهترین راه برای رفع جوش چرکی و زیرپوستی، استفاده از روش‌های پزشکی مدرن است. در در مرحله اول می‌توانید درمان‌های موضعی که توسط پزشک پوست ارائه می‌شود، استفاده کنید. پزشک پوست و زیبایی پوست شما را معاینه کرده و با توجه به درصد و نوع آکنه درمان مناسب را تجویز می‌کنند.

روش‌های متنوعی برای درمان جوش‌های چرکی و زیر پوستی وجود دارند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • میکرودرم ابریژن پوست
  • تزریق کورتیزون
  • لیزر
  • تخلیه آکنه
  • لایه‌برداری پوست

همچنین در بسیاری از موارد جوش چرکی یا زیرپوستی با تجویز آنتی بیوتیک‌های مناسب و صحیح قابل درمان است. داروهایی همچون، اریترومایسین، سولفاستامیدو اسید آزالائیک، کلیندامایسین یا ژل‌هایی از خانواده رتینوئی‌ها.

توجه کنید که مصرف داروهای پیشنهادی تنها با تجویز پزشک پوست و زیبایی امکان پذیر است و در غیر این صورت عوارض استفاده از آن‌ها می‌تواند خیلی بیشتر از عدم مصرف‌شان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *