لیزر مو

چگونه مناسب‌ترین دستگاه لیزر مو را انتخاب کنیم؟ این سؤالی مهم برای متقاضیان لیزر موهای زائد است که سعی داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

پاسخ این سؤال که کدام دستگاه لیزر مو برای شما مناسب است، با توجه به اینکه بخواهید فقط بخش کوچکى از بدن مثلاً زیربغل خود را لیزر کنید یا از موهاى زائد کل بدن خلاص شوید متفاوت است.

لیزر مو کاری بسیار حساس و دقیق بوده و در صورت استفاده از دستگاه و روش نامناسب، ممکن است نه تنها کاربردی نداشته باشد بلکه به پوست بدن نیز آسیب بزند.

مهمترین نکته این است که در مورد نوع و کیفیت دستگاه لیزر جایى که قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه کنید، مطمئن شوید. درحال حاضر یکى از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت است که با کمترین تعداد جلسات درمانى (به طور میانگین ۵-۳ جلسه) و اثر بخشى مناسب، توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زیرپوستى را دارد.

اگر کسب اطلاعات لازم در مورد نوع و مدل و کمپانى سازنده دستگاه لیزر، برایتان مقدور نبود، ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه، تست لیزر روى قسمتى از پوست است. بهتر است قبل از هر اقدامی از پزشک زیبایی خود درباره دستگاه لیزر مشاوره بخواهید و یا لیزر را روی پوست خود تست کنید.

لیزر دایود نیز یکی از دستگاه‌هایی است که متقاضیان زیادی دارد. این لیزر برای تمام انواع پوست حتی پوست‌های تیره قابل استفاده است و به علت قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهای که زیر پوست قرار دارند را نیز از بین ببرد.

لیزر ان دى یاگ (Nd-YAG) نوع دیگری از دستگاه لیزر مو است. این دستگاه بیشتر براى رفع موهاى زائد در پوست‌هاى تیره و بسیار تیره کاربرد دارد و در موارد خاص استفاده می‌شود. پس اگر پوستی بسیار تیره دارید حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کرده و از او بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

نوع دیگر IPL نام دارد که نسبت به سایر موارد ارزان‌تر است. این دستگاه که به علت در دسترس بودن و سهولت استفاده، بسیار رایج شده است، لیزر نیست و در واقع نور شدید پالسى است که توسط یک لامپ زنون تولید مى‌شود و مانند لیزر روى سطح پوست تابیده مى‌شود، اما هم از نظر تأثیر روى موهاى زائد و هم تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.

پوست بخش حساسی در بدن است. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای لیزر به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و از پزشک مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *