رفع لک پوستی

آن دسته از افرادی که تمایل به رفع لک پوستی دارند، باید از پزشک زیبایی و پوست کمک بگیرند، زیرا درمان باید با توجه به نوع لک و پوست فرد صورت بگیرد.

لک‌های پوستی ممکن است به دلایل مختلف روی پوست صورت و بدن ظاهر شوند. اگر این لک‌ها به درستی درمان نشوند ممکن است اثرات آن همیشه روی پوست باقی بماند.

کرم‌های ضد لک با ترکیبات مختلفی که دارند، می‌نوانند علاوه بر لایه برداری باعث کاهش ملانین شوند و لک پوستی را از بین ببرند. آن دسته از لک‌هایی که روی لایه سطحی پوست قرار دارند، راحت‌تر درمان می‌شوند، اما لک‌هایی را که در لایه عمقی پوست قرار دارند، نمی‌توان به آسانی درمان کرد.

برخی افراد هر دو نوع این لک‌ها، یعنی لک سطحی و لک عمقی را با هم دارند که معمولا بعد از بهبود نسبی، دوباره لک‌ها ظاهر می‌شوند.

اگر لک پوستی را نتوان با کرم‌های ضد لک درمان کرد، باید با استفاده از سایر روش‌های پزشکی برای از بین بردن آن‌ها کمک گرفت. برای مثال، پزشک زیبایی و پوست ممکن است از لیزر برای از بین بردن لک کمک بگیرد و یا برای شما جلسات پاکسازی پوست به کمک میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ را در نظر بگیرد.

البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده از هر یک از این روش‌ها به شرایط و نوع پوست شخص و همینطور تشخیص پزشک بستگی دارد.

لیزر برای لک‌های بارداری منطقی نیست و حتی می‌تواند باعث تشدید لک‌ها شود. آن دسته از افرادی که دچار لک بارداری شده‌اند، باید از کرم‌های ضد آفتاب به صورت مداوم استفاده کرده و یا از داروهای مخصوصی که پزشک برای آن‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند و در صورت داشتن اختلال هورمونی برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهند.

برای از بین بردن لک صورت به وسیله لیزر پوست پزشک پوست و مو باید ابتدا یک ناحیه کوچک از لک‌ها را به طور آزمایشی لیزر کند، اگر بعد از سه چهار هفته تغییرات مثبت در پوست ایجاد شد، قسمت بیشتری از پوست را می‌تواند با لیزر درمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *