قابل تحمل‌ترکردن اپیلاسیون ناحیه بیکینی

شیو، قطع، اصلاح، اپیلاسیون و لیزر همه و همه راه‌های آشنایی هستند که برای زیبایی و بهداشت پوست، از آن‌ها استفاده می‌شود. شاید دوست داشته باشید بدانید از چه زمانی پوست نواحی شرمگاه را بی مو نگه می‌داشتند؟ بی مو نگه داشتن بیکینی یک سنت فرهنگی است که به زمان تمدن مصر باستان بر می‌گردد. در‌واقع این عمل هیچ توجیه علمی ندارد و در صورتی که این ناحیه از بدن شسته و نظافت شود، برای بهداشت آن نیازی به حذف مو‌های زائد نیست. حتی بسیاری از محققین معتقدند که مو دارای یک عمل‌کرد حفاظتی در برابر ویروس‌ها و باکتری‌هایی است که در این مناطق واقع شده‌اند. اما با این حال این فرضیه باعث نمی‌شود که بانوان مو زدایی را متوقف کنند و از زیبایی پوست خود بگذرند.

این روز‌ها محبوب‌ترین روش مو زدایی روش اپیلاسیون است که به دلیل قیمت پایین و مدت زمان ماندگاری نسبتاً خوب، بسیار شایع شده است. خوب است بدانید که با انجام اپیلاسیون، با پوست خود چه می‌کنید.

اپیلاسیون بطور ذاتی یک فرآیند تحریک‌کننده است وچون در هنگام انجام اپیلاسیون مو بطور مستقیم از ریشه بیرون کشیده می‌شود، باعث قرمز شدن پوست، التهاب، خارش و ایجاد آکنه می‌شود. علاوه بر این‌ها افزایش رشد مو‌های زیر پوستی، با انجام اپیلاسیون تشدید می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، در صورتی که امکان انجام لیزر مو‌های زاید موجود نیست و چاره‌ای جز انجام اپیلاسیون ندارید، توصیه می‌کنم برای کاهش این عوارض، قبل از انجام اپیلاسیون این نکات را رعایت کنید:

لایه برداری کنید. حتماً چند روز قبل از انجام اپیلاسیون لایه برداری کنید. به این ترتیب پوست‌های مرده حذف می‌شوند و رشد مو‌های زیر پوستی به حداقل خود می‌رسد.

مراقبت کنید. قبل از انجام اپیلاسیون و موم انداختن، پوست خود را با آب گرم بشویید و یا به وسیله پاک کننده‌های ملایم و PH خنثی تمیز کنید تا پوست از عوامل تحریک‌کننده پاک شود و پایه فولیکول نرم شود.

قبل از موعد مقرر اصلاح نکنید. ضروری است که برای اپیلاسیون در شرایط استاندارد مو‌ها حداقل یک چهارم اینچ طول داشته باشند. در غیر اینصورت موم نمی‌تواند به درستی آن را حذف کند.

 

به محل موزدایی شده دست نزنید. پس از انجام اپیلاسیون به محل اپیلاسیون شده دست نزنید. می‌توانید از لوسیون و یا کرم‌های ملایم استفاده کنید. همینطور می‌توانید ۲۴ ساعت پس از انجام اپیلاسیون لایه برداری کنید.

از مسکن استفاده کنید. بعد از انجام اپیلاسون، برای کاهش درد، التهاب، خارش و قرمزی پوست، می‌توانید از یک کرم کورتیزون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *