مراقبت‌های بعد از بوتاکس

بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌های جوان‌سازی است که می‌تواند در زمانی کوتاه زیبایی و شادابی را به چهره بازگرداند. برای اینکه بوتاکس بهترین نتیجه را بدهد، نیاز است که مراقبت‌های بعد از بوتاکس به خوبی رعایت شود تا نتیجه دلخواه از این درمان به دست آید.

در مورد تزریق بوتاکس رعایت دستورالعمل‌های پس از درمان بسیار مهم است. مواردی که برخی از افراد به آن بی‌توجهی می‌کنند. اگر پس از تزریق بوتاکس به نحو مناسب از خود مراقبت نکنید ممکن است اتفاقات ناخواسته‌ای به وقوع بپیوندد. شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید که با انجام آن‌ها نیاز به درمان مجدد نداشته باشید.

یکی از نکات مهم برای مراقبت‌های بعد از بوتاکس، مالش ندادن پوست است. هیچ‌گونه ماساژی بر روی صورت حداقل تا ۲۴ ساعت پس از عمل نباید انجام پذیرد. این کار ممکن است باعث شود بوتاکس حرکت کرده و به قسمت‌های ناخواسته و نامطلوب برود. همچنین به ندرت نیز ممکن است بوتاکس به سمت پایین حرکت کرده و باعث افتادگی پلک شود.

بعد از تزریق بوتاکس می‌توانید به خانه یا محل کار خود رفته و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. ولی لازم است از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. لازم است بعد از تزریق بوتاکس سر و گردن خود را بصورت عمودی قرار داده و از دراز کشیدن و خم شدن تا ۴ ساعت بپرهیزید.

یکی دیگر از نکات مراقبت‌های بعد از بوتاکس نحوه صحیح خوابیدن است. هنگامی که می‌خواهید به تخت خواب بروید مواظب باشید بر روی صورت نخوابید. خوابیدن به پشت، ریسک و خطر حرکت ناگهانی بوتاکس به اطراف در طول شب را کاهش می‌دهد.

برای مراقبت‌های بعد از بوتاکس از گرمای شدید دوری کنید زیرا گرما باعث افزایش فشارخون می‌شود. بنابراین سونا، حمام آفتاب، حمام یا دوش داغ در ساعات اولیه پس از تزریق بوتاکس ممنوع است. بهتر است از مصرف کافئین زیاد تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس خودداری شود.

علاوه بر موارد یاد شده، پزشک شما نیز پس از تزریق بوتاکس توصیه‌های لازم و نکات مربوط به مراقبت‌های بعد از بوتاکس را با شما در میان می‌گذارد که با رعایت دقیق این نکات، می‌توانید بهترین نتیجه را از درمان بوتاکس دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *